szombat, április 20, 2024

Szerelem második látásra (Mon Inconnue – 2019) [Kritika]

Mielőtt sokan még párhuzamot vonnának a 2008-as Dustin Hoffman féle azonos című filmmel, le kell szögezni, hogy a két mozinak csupán a címe egyezik, minden másban teljesen eltér. Na jó nem teljesen, mivel a szerelem itt is központi téma. A francia-belga vígjáték hoz nekünk egy kis szerelmi elmélkedést a júliusi hőségbe, hogyha épp párkapcsolatban vagyunk, adjon némi gondolatébresztő üzenetet arról, hogy mennyire fontos megbecsülni azt, amink van. Ha pedig épp szingliként ülünk be megnézni, akkor jó útmutató lehet, hogy milyen hibákba ne essünk bele, ha hosszabb távra szeretnénk megállapodni valakivel.


Számomra mindig van egy félsz, ha beülök egy francia filmre, hogy az vagy valami orbitális gagyi lesz vagy pont az ellenkezője, ami után úgy érzem kaptam valami útravalót az eltöltött másfél-két órámért. Ez a film, bár nem hozta ki teljesen magából azt, amit lehetett volna, mégis a második kategóriába tartozik. Maga az alkotás alaptörténete nem egy „spanyolviasz”, hisz már megannyi moziban találkozhattunk azzal, hogy főhősünk felébred egyik reggel és teljesen más élet várja odakint, mint amit eddig megszokott. Hugo Gélin (Derült égből apu) rendező legújabb mozija is hasonló történeten alapszik.

Bár az pozitív, hogy a kezdetektől indul a film, ahogyan a két főszereplő, a saját fantasy regényén „dolgozó” gimnazista srác, Raphael (Francois Civil – Alvó sejt, Tökös ötös) és a zongorista palánta, Olivia (Joséphine Japy – Lélegezz!, Feddhetetlen) egymásra találnak és gimis szerelemből komoly kapcsolat majd házasság lesz. Ahogyan az idő telik, úgy a fiú befutott fantasy-regény sztáríró lesz, míg felesége egyre kevesebb figyelmet kap tőle, így borítékolható a párkapcsolati krízis. Míg egyik reggelen Raphael arra ébred, hogy egy teljesen más dimenzióban van, ahol mindenki ugyanúgy létezik, csak épp „más” életet él. Így lesz a feleségéből felkapott zongorista művész, míg ő egy egyszerű tanárként tengeti napjait. Főhősünk próbálja rendbe hozni életét és megérteni, hogy miért is történt mindez, de ami a legfontosabb, hogy hogyan kaphatja vissza régi életét, de főleg élete szerelmét, aki egyáltalán nem is emlékszik rá az „új életében”.

Már szinte klasszikus klisének számít az ilyen vagy ehhez hasonló romantikus vígjátékokban, hogy nem hiányozhat egy vicces jóbarát szereplő, aki a film legjobbnak szánt poénjait szállítja. Így lesz ez most is Félix (Benjamin Lavernhe) személyében.
Szóval ez a film tényleg az a tipikus szerelmes vígjáték, melyet akár egy randizós filmnek is el lehet képzelni (persze nem első randira, mert moziba menni elsőre az ultragáz). Megvannak benne a klasszikus vonások, melyek egy love storyból sem hiányozhatnak. Mégis van egy sajátos hangulata és történetvezetése az egésznek. És nem spoilerezek el semmit, ha azt mondom, a vége sem biztos, hogy olyan, mint amire legtöbben számítanak. A 117 perces játékidővel viszont talán egy kicsit hosszúra nyújtották a cselekmény kifejtését, az ugyanis bőven elfért volna a szokásos másfél órában is. Aki szereti a szép zongorajátékot, annak kellemes átkötő betétként fognak hatni a filmben felcsendülő zenék is. Mindent összevetve, tehát a Szerelem második látásra egy kellemes, üde szerelmi vígjáték, mely valószínűleg nem lesz a kategóriájának alapköve, de a műfaj kedvelői megkapják tőle mindazt, amit egy ilyen filmtől manapság várhatunk. Szerelem, némi fájdalom, egy kis humor, és hozzá kellemes zongorajáték, mint zenei aláfestés.

Neked mennyire tetszett a film?
Olvasói értékelés27 Votes
69


Szerelem második látásra
Összességében
Randifilmnek ideális és talán segít gondolatot ébresztenie az emberekben, hogy becsüljük meg azt, amink van, figyeljünk egymásra, mert akkor érezzük valakinek a hiányát igazán, ha ottvan mellettünk, de mégsem velünk.
Pozitívumok
Kellemes és könnyed, némi mondanivalóval megfűszerezve
Alig van benne üresjárat
Megvan a kémia a két főszereplő között
Nem tipikus, kiszámítható befejezés
Negatívumok
Össességében nem hoz nagy újításokat
A műfaj összes kliséjét felvonultatja
Elnyújtott játékidő
70
Értékelés

Friss

City scape, avagy Budapest sokféle arca: Az Álmatlanság című kiállításon jártunk a Zikkurat galériában

Alvászavar, insomnia, alvásképtelenség. Sokan küzdenek ezzel a problémával. A Zikkurat galériában olyan képzőművészek alkotásait...

Horrortörténeti remekművek részhalmazait kombináló alkotás: Szeplőtlen (Immaculate – 2024) kritika

Sydney Sweeney az Eufória óta az egyik legnépszerűbb színésznővé vált egy olyan filmipari közegben,...

ARA San Juan: Az eltűnt tengeralattjáró minisorozat (ARA San Juan: The The Submarine that Disappeared limited series, 2024 – Netflix) kritika

Ha hirtelen össze kell foglalnom, mit gondolok összességében a Netflix ARA San Juan: Az...

A művész és a társadalom – Szurcsik József: A varázsló kertje című kiállításán jártunk

Szurcsik József képzőművész kiállítása a Műcsarnokban látható. Címe: A varázsló kertje. A címadó képet...
Dörgő Dániel
Dörgő Dániel
A filmek, a mozik mindig is kiemelt részét képezték életemnek. Lassan huszadik éve lesz, hogy belekerültem a filmkészítés világába. Megannyi élmény ért ezalatt a két évtized alatt, sok produkcióban részt vehettem, világsztárokkal forgathattam. Majd jött egy lehetőség, hogy írhatnék kritikákat is. Számomra fontos szempont, - hogy sokakkal ellentétben- én nem akarom megmondani a nézőnek, hogy egy film jó-e vagy sem, kell-e szeretni vagy sem. Hanem, minél objektívebb alapon bemutatni egy alkotást, hogy az olvasó maga döntse el, az adott mozi számára mit nyújthat. Persze a kritikaírás tartogat magában szubjektivitást is, de minden embernek mások az igényei, így inkább az adott film érdekességeire, valamint az azzal kapcsolatos, fontosabb információkra helyezem a hangsúlyt. Hisz mindenki el tudja maga dönteni, hogy az neki tetszett-e vagy sem. Műfajban vannak prioritást élvező filmek számomra is, de szívesen megtekintek olyan alkotásokat is, melyeket alapból lehet nem néznék meg. Volt erre is példa már és rájöttem, minden filmből lehet tanulni, minden műfajra nyitottnak kell lenni. Így fejleszthetjük ismereteinket és önmagunkat is. Örömmel tölt el, hogy egy olyan nagyszerű csapat tagjaként, mint az Artsomnia, oszthatom meg filmes véleményem a közönséggel.

Hasonlóak

Horrortörténeti remekművek részhalmazait kombináló alkotás: Szeplőtlen (Immaculate – 2024) kritika

Sydney Sweeney az Eufória óta az egyik legnépszerűbb színésznővé vált egy olyan filmipari közegben,...

Egy magányos űrhajós története a naprendszer peremén: Az űrhajós (Spaceman – Netflix, 2024) kritika

Számomra sajnos a 2023-as év nem éppen a filmek aranyéve volt. Keveset is kaptunk...

Népirtás a szomszédban: Érdekvédelmi terület (The Zone of Interest, 2023) kritika

Jonathan Glazer legújabb filmjével bizonyítja, hogy képes arra, amire a legnagyobbak: bármilyen műfajú filmet...