A veterán akciósztár Sylvester Stallone összeállt Taylor Sheridannel, – aki a Sicario írója, valamint a Yellowstone sorozat megalkotója is egyben – és első sorozatszerepében egy keménykezű gengsztervezérként tesz rendet egy vidéki porfészekben.
A történet szerint Dwight Manfredi (Sylvester Stallone), becenevén a „tábornok”, a New York-i maffiózó több évtizedes börtönbüntetésének letöltése után szabadul. Első dolga az, hogy rögtön felkeresse a család fejét, és elfoglalja méltó helyét a szervezet élén. A hűségéért viszont nem kap jutalmat, hanem a korábban irányítása alá tartozó fiatal maffiózók Tulsába száműzik. Dwight azt a feladatot kapja, hogy a vidéki kisvárosban építsen ki egy hálózatot és keressen minél több pénzt.
Ez a sorozat elsősorban feleleveníti a klasszikus gengsztermítoszt, és az a célja, hogy ezen keresztül reflektáljon a férfiak által képviselt értékekre. Hiszen Manfredi egy letisztult macsó figura. Egy már-már letűnt kor mintája, akinek a bezártsága alatt konzerválódott világnézete idejétmúltnak hat a mai modern világban. Viszont a szereplőkkel együtt mi is ráébredünk, hogy mégsem annyira idejétmúlt az ő viszonyulása a világhoz. Dwight határozott fellépésével és egyszerű logikájával bármikor megszerzi, amit akar, és bebizonyítja, hogy a konzervatív értékekkel nagyon is lehet érvényesülni ebben a túlliberalizált világban. A „tábornok” egy csapásra egzisztenciát teremt a találkozásuk előtt csak bolyongó fiatal fekete fiúnak Tysonnak (Jay Will), amikor maga mellé veszi sofőrként. Emellett pedig Bodhitól és Mitchtől és átveszi a vállalkozásaik irányítását és, mint egy jó mecénás felvirágoztatja azokat a maga módján.
Dwight azzal szembesül, hogy napjaink férfiai útmutatásra szorulnak. Hiszen nem tartoznak sehová, nem követnek morális kódot és nincs jövőképük sem. Ezzel szemben a nagy öregek, a régi időkben, annak ellenére, hogy bűnözésből éltek, mégis volt modoruk, tisztelték egymást és közösen küzdöttek az előrejutásért. Az idős gengszter saját családot alapít Tulsában és egyszerre válik kíméletlen bandavezérre és sokak számára apafigurává is. Mindeközben akcióban sincs hiány, mert Dwight érkezése rendesen felforgatja a csendes kisváros életét. Bekövetkeznek különböző változások, amiknek következménye egy bandaháború, és a rendőrség is nyomozni kezd a főhös után, miközben Manfredi a New York-i családdal is összerúgja a port.
Összességében egy közel tökéletes nyitóévadról beszélhetünk a Tulsa királya esetében, amely a mélyére ás a férfiszerepeknek. Teszi mindezt, úgy, hogy a mindig karizmatikus Stallone viszi a hátán az egész sorozatot, emellett pedig akcióban és a gengsztermítoszra jellemző brutalitásban és ármánykodásban sincs hiány. Az egyetlen negatívuma ennek az alkotásnak talán az, hogy a konfliktusok nem tudják igazán fenyegetni Manfredi uralmát, és a banda működését hiszen sokkal inkább a karakterek és kapcsolatok kiépítésére fókuszál a sorozat, majd egy meglepő gyomrossal zár és egyben vezeti fel a második évadot.