A múmia (The Mummy – 2017) [Kritika]

A Universal Pictures évek óta dédelgetett álma egy saját filmes univerzum létrehozása. A Disney-nek ott a Star Wars és a Marvel, a Warner-nek pedig a DC filmes univerzum, így érthető, hogy a Universal sem akart kimaradni a hatalmas népszerűségnek örvendő és – nem utolsó sorban – nagyon jövedelmező univerzum építésből. Mivel a stúdió, a klasszikus szörnyfilmek (Drakula, Frankenstein, Farkasember) jogait teljes mértékben birtokolja, butaság lett volna, ha nem kezdik el kiaknázni ezeket a kincsesbányákat. Az már más kérdés, hogy eddig nem úgy tűnik, hogy értő kezekbe került a szörny univerzum kiépítése. Eredetileg már a 2014-es, Az ismeretlen Drakulával megkezdődött volna az alapozás, de a film rossz kritikai fogadtatása és gyenge bevételei miatt, végül a most bemutatott Múmiát tették meg a Dark Universe zászlóshajójává.

A történet ezúttal napjainkban játszódik, ahol Rick Morton (Tom Cruise) és bajtársa, Chris (Jake Johnson) egy nem mindennapi leletre bukkannak a Közel-Keleten. A leletről később kiderül, hogy Ahmanet, ókori királynő földi maradványait rejti, akit apja és testvére meggyilkolása miatt ítéltek mumifikálásra. A test elszállítását követően, furcsa események sora veszi kezdetét melyek során Ahmanet úrnő újra emberi alakot ölt és múmia hadseregével le akarja igázni a Földet.

Mind el vagyunk átkozva, ha ezt a filmet komolyan gondolta a Universal stúdió, az pedig már külön vicc kategória, hogy egy egész filmes univerzum felvezetőjének szánták a Múmiát. Az hagyján, hogy az 1999-es filmből semmit sem sikerül átemelni, amiért azt anno megszerettük, de a nagy erőlködés mellett elfelejtettek eredeti ötleteket beemelni a történetbe. Az, hogy a múmia ezúttal nő és, hogy a 30-es évek helyett napjainkban játszódik a film, még nem számít a spanyol viasz feltalálásának. Tom Cruise és Annabelle Wallis között nincs meg a kémia, adok-kapok kapcsolatuk inkább nevetséges, mint vicces, habár az írók valószínűleg utóbbinak szánták. Sofia Boutella teljesen jellegtelen főgonosz, Jake Johnson irritáló, Russell Crowe pedig élete legkínosabb alakítását nyújtja Dr. Jekyll és Mr. Hyde szerepében. A cselekmény csapongó és a kelleténél sokkal többször el is laposodik. Az sem válik a film előnyére, hogy tisztán érződik rajta, hogy a készítők maguk sem tudták eldönteni, hogy humoros kalandfilmet, vagy horrorfilmet forgassanak. A látvány korrekt, de ma már egyáltalán nem kiemelkedő.

A múmia
Összességében
A Múmia egy logikátlan és csapongó katyvasz lett, ami után meglepődnék, ha a Dark Universe nem esne át egy jókora újratervezésen. Az utóbbi évek egyik legrosszabb nagy költségvetésű, hollywoodi produkciója.
Pozitívumok
A múmiák helyenként félelmetesek
Korrekt látvány
Negatívumok
Logikátlan, csapongó forgatókönyv
Jellegtelen és idegesítő karakterek
Russell Crowe
45
Értékelés

Friss

Kopogás a kunyhóban kritika (Knock at the Cabin, 2023): Kipp-Kopp

M. Night Shyamalan az egyik legnagyobb kérdőjel Hollywoodban. Tehetsége kétségtelen, hiszen olyan klasszikusok fűződnek...

„Hollywood mára elmerült önmaga kényeztetésében” – mondja a sikerrendező

Miközben a nagy stúdiók igyekeznek biztosra menni, és sok esetben használt ötletekből építkező sorozatokban,...

Közös nevező: Farkas Attila és Farkas Éva kiállításán jártunk

2021-ben nyitotta meg kapuit a Bura Károly Galéria. Itt élt a híres prímás, Bura...

Alice Határországban kritika (Alice in Borderland 2022, Netflix) – Meglehet-e menekülni a haláltól?

Életre halálra szóló játékok. Logika, kitartás, csapatmunka és erő. Ezek kellenek ahhoz, hogy valaki...
Németh Gergő
Németh Gergő
Lelkes amatőrből lett filmkritikus, aki nem csak nézi a filmeket és ír róluk, de gyűjti is azokat. Az Artsomnia oldalán eddig közel 2000 cikk fűződik a nevemhez és reméljük a jövőben ez a szám csak nőni fog. Kedvenc filmek: Harcosok Klubja, Kontroll, Drive - Gázt!, A bárányok hallgatnak, Hetedik, Space Jam, Harry Potter-sorozat... Instagram: https://www.instagram.com/tattooedmoviecollector/

Hasonlóak

Kopogás a kunyhóban kritika (Knock at the Cabin, 2023): Kipp-Kopp

M. Night Shyamalan az egyik legnagyobb kérdőjel Hollywoodban. Tehetsége kétségtelen, hiszen olyan klasszikusok fűződnek...

A titokzatos nő kritika (Decision to Leave/Heojil kyolshim, 2022) – A bűn, és a szerelem összefonódása

Ez az alkotás, annak a Park Chan-wooknak a legújabb műve, akinek az életművében már...

Babylon kritika (Babylon, 2022) – Betekintés Hollywood legmélyebb bugyraiba

Damien Chazelle korunk egyik legnagyobb tehetsége. Még csak 37 éves, de már olyan nagyszabású...