Több, mint egy szép bőrtáska: A Gucci-ház (House of Gucci – 2021) kritika

A Gucci nevet valószínűleg a legtöbb ember ismeri, vagy hallotta már valahol. Egy elit márka, melyről azonban az átlagember sokkal többet talán nem tud. Ridley Scott viszont úgy gondolta, hogy sok érdekes háttérsztorit rejteget a Gucci dinasztia élete, amit igazán megéri vászonra vinni.

A film elsősorban Maurizio Gucci (Adam Driver) és Patrizia Reggiani (Lady Gaga) kapcsolatát mutatja be, miközben betekintést nyerünk a Gucci márka sikertörténete mögé. Patrizia a kissé szerencsétlennek tűnő Mauriziora az első adandó alkalommal ráhajt, hiszen azonnal elkezdenek peregni a zöldhasúak a szeme előtt, Maurizio pedig kissé naivan elhiszi, hogy a nőt a lelke fogta meg, semmint a vagyona. A nő aztán a családba kerülése után belülről kezdi mozgatni a szálakat. Fényűzés, ármánykodás, és gyilkosság.. ezt próbálja bemutatni nekünk a Gucci-ház a csaknem két és fél órás játékidejében.

A mozi rendkívül stílusosan mutatja be a történetet. Kissé néha már szappanoperákat meghazudtoló jeleneteket is láthatunk, de ez valahogy mégis jól állt neki, olaszosan szélsőséges temperamentumosság jellemzi, de nem éreztem egy pillanatig sem kínosnak vagy túltoltnak. A karakterek kellően különbözőek és a köztük lévő viszonyokat is jól bemutatja nekünk a film, ezért pedig a motivációk is érthetőek.

A Gucci-ház
A Gucci-ház (B-J): Adam Driver, mint Maurizio Gucci és Lady Gaga, mint Patrizia Reggiani. Fotókredit: Fabio Lovino/ © 2021 Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. All Rights Reserved.

A színészi alakításokon nagyon sok múlt és azt hiszem, hogy a főszerepben lévő Adam Driver és Lady Gaga mindent kihoztak a karakterükből. A felismerhetetlenségig elmaszkírozott Jared Leto, pedig ugyancsak kiváló volt Paolo Gucci szerepében, sikerült jól lehoznia a szerencsétlen, tehetségtelen figurát, aki a neve miatt azt hiszi, hogy azonnali VIP jegye van a divat világába. A két nagyágyú, Al Pacino és Jeremy Irons is azt hiszem, hogy méltóak voltak a nevükhöz. Salma Hayek is feltűnik egy viszonylag fontos szerepben, de a többiekhez képest kissé súlytalan.

A Gucci-ház
A Gucci-ház (B-J): Jared Leto, mint Paolo Gucci; Florence Andrews, mint Jenny Gucci; Adam Driver, mint Maurizio Gucci; Lady Gaga, mint Patrizia Reggiani és Al Pacino, mint Aldo Gucci. Fotókredit: © 2021 Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. All Rights Reserved.

A mozi technikai szempontból is magas szintet hozott és a fényképezés helyenként különösen klassz volt. A zeneválasztás is nagyrészt működött, ám néha talán nem igazán passzolt az adott jelent hangulatához.

Az atmoszféra, a karakterek és a történet alapvetően viszik magukkal a nézőt, viszont úgy gondolom, hogy egy nagyon picit túlnyújtották a mozit. Néhol funkció nélkülinek éreztem a hosszú snitteket, de szerencsére nem sok ilyen volt.

A Gucci-ház
A Gucci-ház (B-J): Adam Driver, mint Maurizio Gucci; Jared Leto, mint Paolo Gucci és Lady Gaga, mint Patrizia Reggiani. Fotókredit: Fabio Lovino/ © 2021 Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. All Rights Reserved.

A történet elég sok évet ölel fel, és közben néha az az érzése az embernek, hogy kíváncsi lenne a köztes időkben történtekre, mert így bizonyos pontoknál nem teljesen érthető a karakterek közti viszonyok érezhető változása.

A Gucci-ház alapvetően egy érdekes, elegánsan olaszos bemutatása a híres márka mögött megbúvó család fényűzéstől és ármánykodástól átitatott életének. A mozi végig hoz egy konzisztensen jó hangulatot, és ezt a rendezés mellett a színészeknek is jócskán megköszönhetjük. Nem hibátlan mozi, de bőven megugorja az elvárásokat, és végre a márkához most már konkrét embereket is társíthatunk.

A Gucci-ház thumbnail
A Gucci-ház (House of Gucci)
Összességében
Egy rendkívül stílusos mozi a Gucci dinasztiát övező fényűzésről, ármánykodásról. Igazi csemege, amelyet a kiváló színészi alakítások tesznek még élvezetesebbé.
Rendezés
8
Színészi alakítás
9
Forgatókönyv
7.5
Fényképezés
8
Filmzene/Hang/Effektek
7.5
8

Friss

Sandman – Az álmok fejedelme 1. évad kritika (The Sandman, 2022 – Netflix)

Olyankor szoktam magamat fiatalosnak gondolni, mikor a gyerek rákérdez, hogy mit nézek, aztán a)...

Összezárva a szörnyeteggel: Fekete madár évadkritika (Black Bird, 2022 – Apple TV+)

Augusztus ötödike óta már megtekinthető az Apple TV+-on az év egyik, hanem a legmegrázóbb...

Magyar film világpremierje Miskolcon!

A CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál mindig büszke volt rá, hogy a legnagyobb nemzetközi fesztiválsikerek...

Varga József Zsolt kiállításán jártunk az Aranytíz Kultúrházban

Különös világgal találja magát szemközt az, aki felsétál az Aranytíz Kultúrház felső emeletére. Varga...
Nagy Norbert
Nagy Norbert
Hello, Norbi vagyok! Kiskorom óta rajongok a filmekért, sorozatokért. Műfajtól függetlenül, bármit megnézek, és szeretem utána kifejteni a véleményem róluk. Kritikáim írásban és videó formájában is megjelennek általában.

Hasonlóak

Tyler Rake: A kimenekítés (Extraction, Netflix – 2020) [Kritika]

A Netflix hosszú évek óta töretlen népszerűségnek örvend és egyre több háztartásban megtalálható. A...

Meggyőző érvek kritika (Persuasion, 2022, Netflix) – Nincs elég meggyőző érv ehhez a filmhez

Nem kellett túl sok meggyőző érv, hogy leüljek és megnézzem az egyik legújabb Jane...

A szürke ember kritika (The Gray Man, 2022 – Netflix): Nyári csitt-csatt-bumm

A Netflix manapság irtózatos összegeket költ egy-egy filmükre. Nem is csoda, hiszen a streamingek...