A címmel ellentétben a film nem különösen veszélyes az idegrendszerünkre és az izgalmi kapcsolója sem szakítja le a lambériát. Vérbeli nyárközepi popcorn-mozi, amire csak azért ülnénk be, mert a moziban van légkondi. Fegyverropogás, csattanós pofonok és ezegyszer drágább poénok egy műfajából kilépni hírből sem akaró tolvaj-filmben.
A Red Notice máris előkelő címet tudhat megáénak, hiszen nagyjából 200 millió dolláros költségvetésével ő lett a Netflix legdrágább filmje. Az összeg nem is véletlen, ha csak a három hollywoodi topkategóriás színészt nézzük, akiknek a zsebe nagyjából akkora lehet, mint az egész XXII. kerület.
A top kategóriásnak szánt filmeken jól látszik, hogy a filmgyártók nagyjából hova kategorizálják az átlagnézőjüket, és ha a Red Notice-t nézzük, akkor úgy tűnik a Netflix nem vesz minket túl komolyan. Azzal nincs is gond, ha egy szórakoztató és a maga műfajában „okés” akcióvígjátékról beszélünk, de tekintve, hogy ez most a streaming szolgáltató legárasabb alkotása és látva saját gyártású filmjeinek stílusát és komolyságát (műalkotási mivoltról, kulturális hozzáadott értékről talán szót se ejtsünk), felvetődik a kérdés, hogy társadalmi szinten mit is árul el rólunk kultúrafogyasztásunk. A kérdést nyitva hagyom, mindenki kattogjon el rajta maga, ez nem szociálpszichológiai szeminárium, hanem filmajánló.
A filmet, pedig ajánlom. De nagyon! Nem azért, mert gondolkodást megváltoztató és sorsfordító üzeneteket hordoz. Aki olyanra vágyik, tudja, hol keresse. Ez színtiszta szórakoztatás, de abból minden van benne, amivel el lehet űzni két órára minden problémát és csak belemerülni Ryan Reynolds gagyi, egyben haláli humorába, Dwayne Johnson bicepszébe és Gal Gadot mosolyába. Igen, ez a film a felszínekről szól, a kétsíkú, lekerekített és édesen komolytalan felszínességről, amivel oly sokszor szeretjük magunkat kényeztetni, a lényeg, hogy legyen buli! Márpedig ez a film egy színes-szagos-bulijárat, amiből nehéz kiszállni. Egyrészt a vágása zseniálisan szabdalja az akciót, a humort és az átmeneti komolyodást, ezek az amcsik igazi mesterei az érzelmi hullámvasutaknak. Másrészt van annyira összerakott és logikus a cselekménye, hogy ne fájduljon meg tőle az ember feje (nagyon). Lendületes, zajos, humoros és a végére még egy-két fordulatot is tartogat, ami inkább fordulat, mint csavar.
Az akciójelenetek pörgősek, ütemesek, de nem túl újszerűek és a hitelességükről pár matricát le lehetne húzni. Közelebb állnak a számítógépes játékok törhetetlen világához, ahol súly nélkül szaladgáló sérthetetlen főhőseink karcolás nélkül ússzák meg a leghajmeresztőbb mutatványokat, a képi világot kiszolgáló nyakatekerten ötletes kameramozgásokkal.
A ködből hamar előrelépő és lassan kult-komikummá váló Családi üzelmekkel Rawson Marshall Thurber rendező beírta a nevét a köztudatba, bebizonyítva, hogy jó vígjátékok tudnak még a tengerentúlon készülni. De a Red Notice sajnos nem fog közéjük tartozni, viszont stílusa miatt sokak imádni fogják, míg sokan pedig utálni. Mit mondjak? Legalább érzelmet vált ki. Én azért tudtam nevetni rajta őszintén, voltak jó elszólások.
A cselekménye egy mondatos. Kleopátra kettő megtalált és egy elveszettnek hitt ókori kincsestojásáért fut versenyt a mestertolvajok mestere Nolan Booth (Ryan Reynolds – Free Guy), a férfi kihívója, a Futóként (Gal Gadot– Wonder Woman) ismert enyveskezű műkedvelő díva, az FBI profilozó, testőralkatú John Hartley (Dwayne Johnson – Dzsungeltúra) és maga a folyton az utolsó pillanatokban betoppanó Interpolos Das ügynök (Ritu Arya – Múlt Karácsony). Macska-egér harc és folyamatos ki-ki meccs a film, amelyben az oldalak úgy cserélnek gazdát, mint buszúton a pálinkásflaska.
A színészi teljesítményeket tekintve mondhatni mindenki hozza a saját szokásos karakterét, amiben önmaguk és ezt a film el is bírja, bár én már igazán megnézném őket saját skatulyájukból kilépve is. Dwayne Johnson a macsó izomkolosszus, aki már-már rendíthetetlen kősziklaként tűri Ryan Reynolds gyerekes trollkodásait. Kettejük között igazán jó a kémia, felkínálják egymásnak a lecsapható labdákat, ami jó szkriptet sejtet. Gal Gadot a szokásosnál jobban engedi magát szabadjára és válik amolyan becsiccsentetten kacérkodó dívává, aki úgy néz ki a legnagyobb koponya az egész tolvajok városában. Szórakoztatnak és magukkal ragadnak, ha az ember szándékosan nem vár el világmegváltást és arra szerintem bőven tökéletes, csak kár, hogy nem ér 200 milliót…