A mai napig hullanak ki a csontvázak a szekrényekből, ami a film, a színház vagy akár a média világát illeti a hatalmi visszaélések és szexuális zaklatások kapcsán szerte a világban. Sokáig nyílt titok volt, de inkább tabu téma ezekről a történésekről beszélni, de mint időzített bomba lógott a levegőben, hogy egyszer robbanni fog, mert robbannia kell, hogy fejek hulljanak és elejét vegyék a megaláztatások azért, hogy bizonyos nagyhatalmú emberek így gyakoroljanak hatást mások életére és karrierjére. Bár világszinten nem volt akkora hírértéke a Botrány című film feldolgozásában elmesélt Fox News esetnek, mint a Harvey Weinstein nevéhez kapcsolható történéseknek, de fontos, sőt mondhatni mérföldköve, elindítója volt a #metoo botrányoknak.
Nem is kell sokat visszamenni az időben, hogy máris korképet kapjunk mi is történt az amerikai televíziózás vezető médiabirodalmánál, a Fox Newsnál. Itt is áll az a mondás, hogy fejétől bűzlik a hal, de ez esetben a legnagyobb rothadó bűzforrás, maga Roger Ailes volt, aki a botrány kirobbanásáig a Fox News mindenható uraként, az amerikai hír-televíziózás egyik, ha nem a legnagyobb vezetőjeként volt számontartva. Ha valaki igazi televíziós karriert akart befutni a tengerentúlon, ahol szinte ölik egymást egy-egy vezető műsorvezetői székért, nem elég tehetségesnek, szépnek és törtetőnek lenni, bizony kellenek olyan dolgok is, melyeket nem mindenkinek vesz be a gyomra vagy épp van elég tartása, hogy visszautasítson egy aljas „ajánlatot”.
A film egy életrajzi dráma, mely vegyes eszköztárral mutatja be, hogy mi vezetett az egykori médiamogul csúfos bukásához és a nők egyenjogúságának eléréséhez, valamint szexuális kihasználásuk elleni harcához. Vannak benne eredeti archív felvételek, valós személyeket megtestesítő kiváló színészek és a film történetének elmeséléséhez szükséges fiktív szereplők, melyek együtt alkotva hozzák létre ezt a nagyszerű filmet.
A témát tekintve inkább a nőkhöz szólónak tűnhet az alkotás, viszont maga a film, a színészek játéka mind arra ösztökél, hogy a férfiaknak is meg kell nézni ezt a mozit. A három generációt felvonultató kiváló színésznői triónak köszönhetően végig a képernyőre szegeződik a tekintetet. Bár az eleje lassan indul be, de amint elkapja a fonalat, egy izgalmas drámának lehetünk tanúi.
2016-ot írunk, mikor a Fox News médiabirodalmának vezetőjét Roger Ailest (John Lithgow – Megjött apuci 2, Kedvencek temetője, A korona) beperli egykori műsorvezetőnője, Gretchen Carlson (Nicole Kidman – Moulin Rouge, Az Aranypinty, Az órák) szexuális zaklatás jogcímen. De egy ilyen súlyos vádhoz, főleg egy ilyen nagyhatalmú ember ellen, elengedhetetlen, hogy további más áldozatok is a nevüket adják. De ki meri felvállalni, ha volt is ilyen a múltjában. Talán a szégyentől félve?! Vagy egy esetleges retorziótól tartva, mellyel a munkáját, a karrierjét teszi kockára, ha a kiáll az igazság mellett. Így lesz kulcsfontosságú szerepe a történetben Megyn Kellynek (Charlize Theron – Csekély esély, Atomszőke, Mad Max: A harag útja), aki az egyik vezető arca a csatornának. A történetben egyedül Margot Robbie (A Wall Street farklasa, Én, Tonya) karaktere fiktív személy, mint Kayla Pospisil, de ennek ellenére is nagyon meghatározó.
A készítők nem sokat vártak az események feldolgozásával, hisz már 2017. május 18-án bejelentették, hogy film fog belőle készülni, miután Ailes elhunyt. A mozi forgatókönyvét Charles Randolph írta, aki 2016-ban a Nagy dobás című film adaptált forgatókönyvéért Oscar-díjat is kapott. Míg a rendező, az a Jay Roach (Trumbo, A végsőkig), aki több nagysikerű film producereként és rendezőjeként tette már le névjegyét a filmes szakmában. A 108 perces mozi nem csak a témája miatt lehet érdekes a nézők számára. Bár a sztorit már egy hétrészes sorozatban (A legharsányabb hang) is feldolgozták még a Botrány előtt, amiben Russell Crowe és Naomi Watts játszotta a főszerepeket. A mostani moziban, ami elsőre szembetűnő lehet, hogy Theron szinte teljes egészében átalakult a szerepe kedvéért. Ha egymás mellé rakjuk az eredeti Kelly és a filmes Kelly fotóját, meghökkentő a hasonlóság. Pedig eredetileg ő alakította volna a főszereplő, Carlson szerepét, de végül úgy döntött, hogy inkább Kelly bőrébe bújna. A másik két karakterre pedig Kidman-t és Robbie-t javasolta. Az átalakulás Lithgow esetében is nagyszerűen sikerült, a filmrajongók, talán csak a színész szemeiről ismerhetik fel, ki bújt a maszk mögé.
A mostani amerikai mozikban megfigyelhető aktuál politikai utalások ezúttal sem maradnak el. Bár a film Ailes viselt dolgairól szól, a készítők belecsempésznek némi Trump-vonalat is, amely a hímsovinizmust és a jelenlegi amerikai elnök megválasztása előtti megnyilvánulásait sem hagyják szó nélkül. Bár az idei Golden Globe gálán sem Theron (Legjobb színésznő a filmdrámák kategóriában), sem Robbie (Legjobb mellékszereplő – színésznő) nem vihetett díjat haza, de sokan esélyesnek tartják őket az Oscar-díjra. Főleg előbbit, akinek ez lehetne A rém című film után a második aranyszobra.