Nagyon úgy néz ki, hogy a hazai gyártású filmek nagyot fognak menni idén a magyar mozikban. A diadalmenetet a Pesti balhé indította, és vélhetően a stafétát Lakos Nóra romantikus vígjátéka, a Hab fogja továbbvinni. Jó kérdés, hogy ez meddig fog kitartani, de bízzunk benne, hogy a pandémia által teremtett hézagokat egyre több magyar alkotással fogják kitölteni, ezzel is még nagyobb teret adva a hazai filmeknek. De lássuk, hogy vajon felér-e a Hab című vígjáték a fentebb említett stafétaátvételhez.
Az örök romantikus Dóra (Kerekes Vica – Apró mesék) nem kimondottan szerencsés a szerelemben, ezért ideje nagy részét Hab nevű cukrászdájában tölti. Egy gond van csupán, ami belerondít az idilli összképbe. A cukrászda csődközelbe kerül, és ha Dóra nem szerez pénzügyi támogatást, el is búcsúzhat a Habtól. Főhősünk azonban mesteri tervet eszel ki: jelentkezik egy családi vállalkozásokat támogató versenybe, ehhez pedig szerez magának egy kis családot is, a szomszéd kisfiú (Gyarmati Erik) és egy jóképű agglegény (Mátray László – Kojot) személyében. A kérdés már csak az, hogy Dóra sikerrel jár-e vagy végkép elbúcsúzhat szeretett cukrászdájától?
Ha a történetet nézzük, akár azt is mondhatnánk, hogy egy régi ismerőst köszönthetünk Lakos Nóra első egész estés filmjében. Ráégethetnénk a billogot, hogy már ezerszer láttuk ezt a formulát, például a Családi üzelmekben, de ez egyáltalán nem lenne fair. Ennek kapcsán viszont kiemelném, hogy a recept, vagy ha úgy tetszik, a formula másolható, és ha jól csinálják, akkor lehet szórakoztató és szerethető, sőt messzebb megyek, kiváló is a végeredmény. Mert igen, a Hab egy rendkívül szórakoztató, bájos és aranyos film lett, ráadásul még aktuális is, hiszen melyik kisvállalkozó ne tudna azonosulni Dóra kilátástalan helyzetével. Lakos Nóra nagyon érzékenyen és intelligensen nyúl a témához, jó arányban és még jobb érzékkel használja/keveri a komédia és a dráma műfaj elemeit. Továbbá az alkotás kényelmes tempót diktál, olyannyira, hogy úgy elrepül a kilencven perces játékidő, mint a sicc. Erről a dinamikus vágás, a helyszínként szolgáló pusztazámori kastély és a pazar operatőri munka gondoskodik. De persze az élmény nem lenne teljes a színészek nélkül, szóval lássuk, ők hogyan teljesítenek.
Nem meglepően jól, sőt hihetetlen alázattal és profin játszanak. Kerekes Vica iszonyat szerethetően hozza a harmincas évei közepén járó, reménytelenül romantikus, a szerelemben már nem egyszer csalódott, és ezért a férfiak irányába kissé zárkózott Dórát. Neki a szöges ellentéte a Mátray László által alakított agglegény, aki egy igazi nagydumás csajozógép, akit abszolút nem mozgat a romantika. Számomra a show-t mégis a látszólag narcisztikus, örök cinikus, tenyérbe mászó stílusú szomszéd fiút játszó Gyarmati Erik vitte el, hiszen fiatal kora ellenére hihetetlen teljesítményt nyújt a filmben. A három főszereplő mellett a mellékszereplők tábora sem hagy kivetnivalót maga után, hiszen olyan színészeket köszönthetünk személyükben, mint Bányai Miklós, Bozó Andrea, Szikaszai Rémusz és Elek Ferenc.
Összességében a Hab egy nagyon szerethető, cuki, romantikus komédia, amit Lakos Nóra rendező, a színészek és a stáb alázatos munkája és lelkesedése emel ki a középszerből és helyez fel egy magasabb polcra. Így aki egy könnyed őszi délutáni romantikus kikapcsolódásra és a jelenlegi helyzetben pozitív kicsengésű szórakozásra vágyik, annak kifejezetten ajánlott a film.