Egy kutatás szerint, amelyet minden évben a San Diego-i egyetemnek a nők televíziós és filmes munkáit és helyzetét elemző központjában végeznek el, arra jutottak, hogy tavaly a száz legnagyobb bevételű film rendezőinek 16 százaléka volt nő. Ez akármennyire is kis számnak tűnik, valójában biztató tendenciát mutat a filmiparban dolgozó nők számára, hiszen ez az eddigi legnagyobb arány.
Az antifeminizmus azonban sokkal inkább jelen van, ha a háttérmunkák világába tekintünk. Míg néhány helyen nőtt a női pozíciók száma, mint a vágók vagy forgatókönyvírók esetében, sok más filmes pozícióban csökkentek a számok, sőt a legtöbb fontos pozíció nagy részében férfiakkal találkozhatunk.
Az előrelépés megkezdődött és a cél, hogy minél több nő elérhesse az álmát és el tudjon helyezkedni a filmiparban, ezzel eltörölve a szakmában jelen lévő antifeminizmust.