The Ocean – Jurassic / Cretaceous feat. Jonas Renkse (Katatonia) (2020 július): Dalkritika

Az idén megjelenő új The Ocean lemezről megérkezett az első kedvcsináló. A földtörténeti korszakokról mesélő albumsorozat ambiciózus jellegét már magában ennek a dalnak a hossza is remekül tükrözi: azon felül, hogy közel 13 és fél percben foglalja magába mondanivalóját, a két korszak együtt 135 millió évet foglal magába. Ez a fajta megközelítés rendkívül intelligens és következetés szerkesztési stratégiát sugall.



Az évek múlásával egyre nyilvánvalóbb, hogy a zenekarvezető/gitáros Robin Staps-nek remek ízlése van a gitárhangzás- és a sound design területeken, ugyanakkor ezalkalommal a lábdobok enyhén elvesztek a keverés során és csak tompán puffognak valahol a háttérben, a felfelé kapaszkodó gitárok javára, valamint a pergők is egészen élesre sikeredtek.

The Ocean

A dal közepe táján, ahogy “korszakot váltunk”, beköszön egy hangulatos szintetizátor téma, amit talán még Philip Glass is megirigyelne. A The Ocean már régóta kísérletezik elektronikus betétekkel és mostanra kifejezetten organikus rétegévé vált a zenének. További érdekesség, hogy a track-et vokálisan segíti Jonas Renkse, a Katatonia frontembere is. Sajnos Renkse hangfekvése közel megegyezik Loïc Rossetti énekesével, így ezafajta koprodukció nem tud igazán ütőképes meglepetéssel szolgálni.



Friss

Közös nevező: Farkas Attila és Farkas Éva kiállításán jártunk

2021-ben nyitotta meg kapuit a Bura Károly Galéria. Itt élt a híres prímás, Bura...

Alice Határországban kritika (Alice in Borderland 2022, Netflix) – Meglehet-e menekülni a haláltól?

Életre halálra szóló játékok. Logika, kitartás, csapatmunka és erő. Ezek kellenek ahhoz, hogy valaki...

A titokzatos nő kritika (Decision to Leave/Heojil kyolshim, 2022) – A bűn, és a szerelem összefonódása

Ez az alkotás, annak a Park Chan-wooknak a legújabb műve, akinek az életművében már...

Babylon kritika (Babylon, 2022) – Betekintés Hollywood legmélyebb bugyraiba

Damien Chazelle korunk egyik legnagyobb tehetsége. Még csak 37 éves, de már olyan nagyszabású...
Török Dániel
Török Dániel
Tizenéves korom óta foglalkoztatnak a különböző művészeti ágak. Leginkább a zenében érzem otthon magam, tizenöt éves korom óta játszom, azóta a legkülönfélébb hangszereken próbáltam ki magam: csellón, gitáron, ütősökön, szintetizátorokon. Stilisztikailag a metál áll legközelebb a szívemhez, de szívesen hallgatok és beszélek más stílusokról is. Szintén foglalkoztat a képregények világa, jelenleg több, mint ötszáz példányt számol a gyűjteményem. A hétköznapokban a színház világában munkálkodom, világosítóként.

Hasonlóak

A tökéletes öndefiníció: All Machines Will Fail: And We (2022) kritika

Végre megjelent az All Machines Will Fail debütlemeze és iszonyatos erővel ránt a mélybe. Az...

Noir és modern metál: Kajgūn – Daogoad (2022) kritika

Mi történik, ha bezárunk négy profi zenészt egy stúdióba improvizálni? Megszületik egy Kajgūn lemez. Hiába...

Merülés a világűrbe: The Universe is an Ocean (2021, The Swamp Records/Addicted Label) albumkritika

A The Universe is an Ocean egy egészen új szóló formáció, melyben Söptei Balázs...
Tizenhárom percnyi hanganyag megterhelő lehet, de a Jurassic / Cretaceous érdekes hallgatnivaló, valamint az érdeklődő fülnek biztosan meghozza a kedvét az albumhoz.The Ocean - Jurassic / Cretaceous feat. Jonas Renkse (Katatonia) (2020 július): Dalkritika