The Ocean – Jurassic / Cretaceous feat. Jonas Renkse (Katatonia) (2020 július): Dalkritika

Az idén megjelenő új The Ocean lemezről megérkezett az első kedvcsináló. A földtörténeti korszakokról mesélő albumsorozat ambiciózus jellegét már magában ennek a dalnak a hossza is remekül tükrözi: azon felül, hogy közel 13 és fél percben foglalja magába mondanivalóját, a két korszak együtt 135 millió évet foglal magába. Ez a fajta megközelítés rendkívül intelligens és következetés szerkesztési stratégiát sugall.



Az évek múlásával egyre nyilvánvalóbb, hogy a zenekarvezető/gitáros Robin Staps-nek remek ízlése van a gitárhangzás- és a sound design területeken, ugyanakkor ezalkalommal a lábdobok enyhén elvesztek a keverés során és csak tompán puffognak valahol a háttérben, a felfelé kapaszkodó gitárok javára, valamint a pergők is egészen élesre sikeredtek.

The Ocean

A dal közepe táján, ahogy “korszakot váltunk”, beköszön egy hangulatos szintetizátor téma, amit talán még Philip Glass is megirigyelne. A The Ocean már régóta kísérletezik elektronikus betétekkel és mostanra kifejezetten organikus rétegévé vált a zenének. További érdekesség, hogy a track-et vokálisan segíti Jonas Renkse, a Katatonia frontembere is. Sajnos Renkse hangfekvése közel megegyezik Loïc Rossetti énekesével, így ezafajta koprodukció nem tud igazán ütőképes meglepetéssel szolgálni.



Friss

Outer Range és Night Sky 1. évad kritika (Amazon Prime Video – 2022): Hasadékok az amerikai álom szövetén

A címben mindjárt két sorozatcím is szerepel, örömmel zavarom össze tehát az olvasót egy...

Tokyo Vice 1. évad kritika (2022): Bűnözés neonfényben

Ki lehet mondani, hogy a maffiáról közel mindent elmeséltek már. Mégis lehet újat mutatni,...

Szabó János emlék fragmentumai

Szabó János 1967-ben fejezte be tanulmányait a Képzőművészeti Főiskolán, ahol Barcsay Jenőtől, Konecsni Györgytől,...

Mindenki odavan a Top Gun: Maverickért

A cannes-i fesztiválon ötperces álló ovációval ünnepelték Tom Cruise új szuperprodukcióját, a Top Gun: Mavericket, a sztár pedig...
Török Dániel
Török Dániel
Tizenéves korom óta foglalkoztatnak a különböző művészeti ágak. Leginkább a zenében érzem otthon magam, tizenöt éves korom óta játszom, azóta a legkülönfélébb hangszereken próbáltam ki magam: csellón, gitáron, ütősökön, szintetizátorokon. Stilisztikailag a metál áll legközelebb a szívemhez, de szívesen hallgatok és beszélek más stílusokról is. Szintén foglalkoztat a képregények világa, jelenleg több, mint ötszáz példányt számol a gyűjteményem. A hétköznapokban a színház világában munkálkodom, világosítóként.

Hasonlóak

A tökéletes öndefiníció: All Machines Will Fail: And We (2022) kritika

Végre megjelent az All Machines Will Fail debütlemeze és iszonyatos erővel ránt a mélybe. Az...

Noir és modern metál: Kajgūn – Daogoad (2022) kritika

Mi történik, ha bezárunk négy profi zenészt egy stúdióba improvizálni? Megszületik egy Kajgūn lemez. Hiába...

Merülés a világűrbe: The Universe is an Ocean (2021, The Swamp Records/Addicted Label) albumkritika

A The Universe is an Ocean egy egészen új szóló formáció, melyben Söptei Balázs...
Tizenhárom percnyi hanganyag megterhelő lehet, de a Jurassic / Cretaceous érdekes hallgatnivaló, valamint az érdeklődő fülnek biztosan meghozza a kedvét az albumhoz.The Ocean - Jurassic / Cretaceous feat. Jonas Renkse (Katatonia) (2020 július): Dalkritika