#Kövessbe (Follow Me – 2020): Filmkritika

Az elmúlt pár évben brutálisan megnőtt a közösségi média által kitermelt influencerek száma. Az utóbbi időben egyre több mozgóképen van jelen a Facebook, Instagram és a Youtube is, mint kommunikációs elem. Sőt egyre több filmben kerül előtérbe az influencerkedés és a közösségi média. Ilyen alkotások például az Eight Grade, a Keresés, A közösségi háló, továbbá még sok más paranoid „horrorfilm”, valamint egy-két igazán jól elkészített dokumentumfilm is. Jelen írásom tárgya, a #Kövessbe (Follow Me) is a horror zsánert hivatott erősíteni, valamint a műfaj rajongóinak szomját csillapítani, hiszen ez az első horror premier a karantén utáni időszakban. A kérdés már csak az, hogy vajon sikerült-e neki?

Forrás: IMDb.com

Cole (Keegan Allen – Palo Alto, Pretty Little Liars) népszerű influencer, aki a több millió követővel rendelkező csatornájának tíz éves fennállását ünnepli barátnője, Erin (Holland Roden – Teen Wolf) és barátai társaságában egy repülőgépen. Egy online szavazást követően Oroszországba utaznak, hogy részt vegyenek egy különleges és egyedülálló szabadulós játékon. De azzal nem számolnak, hogy a kis kiruccanásuk pokoli fordulatot fog venni.




Először is azzal kezdeném, hogy Will Wernick (Szabadulószoba) rendezőnek több mint valószínű, hogy szabadulószoba-fétise van, mert nem ez az első eset, hogy ebben a témában rendez. Már az előző alkotása sem volt meggyőző, de legújabb remekének még azt is sikerült alulmúlnia. Jótól lopni nem bűn, tartja a mondás. És ez igaz is egy bizonyos pontig, egészen addig, amíg azt stílusosan és kifinomultan teszik az elkövetők. Wernick rendező úrnak ez nem sikerült, olyannyira nem, hogy sikerült tönkretennie egy örök klasszikust, a David Fincher által rendezett Játsz/ma című filmet.

Forrás: IMDb.com

Nincsen gond azzal, ha ihlethiányban szenvedünk és valamit másolunk, de a rendezőnek sikerült közel százszázalékos pontossággal koppintania Fincher művét. Ez pedig azt eredményezi, hogy egy ZS-kategóriás „horrorfilm” tönkretesz egy bitang jó filmélményt azoknak, akik még nem látták a Játsz/mát. De ha már a történet irtó gyenge és csak a filmvégi csavar, valamint az alapanyag, amiből dolgoztak tartja össze a filmet, azt gondolhatnánk, hogy legalább a színészek jól muzsikálnak.

#kövessbe
Forrás: IMDb.com

Sajnos nem. Olyannyira irritálóan ripacs mindenki, hogy egyszerűen senkivel nem lehet szimpatizálni. A főhősök közül vagy idegesítően tenyérbemászóak a karakterek, vagy pedig totális retardáltak, emiatt pedig egyikükkel sem tud az ember szimpatizálni. Ilyenkor jön az, hogy a néző elkezd szurkolni a gyilkosoknak, hogy minél előbb végezzék ki az idióta szereplőket, ebben az esetben ezt a pay-offot sem kapjuk meg, mert az ellenfelek irtó szürkék és semmilyenek. Ezen pedig az sem segít, hogy mindegyikük nagy részben oroszul beszél, felirat pedig nincs. 

Forrás: IMDb.com

Az már csak hagyján, hogy az összképen a kamerabeállítások sem segítenek. Összevissza váltogatnak a hagyományos és a talált kamerás plánok között, ami rendkívül zavaró. Legalább tették volna le a voksukat az egyik mellett, de ez ebben a formában inkább zavaró, sem mint ötletes. Persze érthető, hogy miért történik mindez, hiszen minden képkockán érződik, hogy már-már pajszerrel feszegetve, minden apró falatot a szánkba rágva erőltetik ránk azt a félbites mondandót, amit Will Wernick gondol az influencerekről, a közösségi médiáról, a szabadulószobákról és a deep webről. Ennek kapcsán pedig az első kérdésre válaszolván nemhogy nem sikerült neki beindítani a horror szezont a mozikban, de még hatalmas öngól is lett ez az alkotás.



Friss

Bosszúra készen kritika (Do Revenge, 2022 – Netflix): Van füle, meg farka, csak a törzse hiányzik

Nagyon sok jó vígjáték létezik, amit kár lenne kihagyni, de manapság már egyre kevesebb...

Ellenbacher Ibolya és Juhász Éva: Közel vagy című kiállításán jártunk a XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjteményben

A XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjtemény rendszerint időszaki kiállításokat is szokott...

Nincs baj, drágám kritika (Don’t Worry Darling, 2022) – Nem minden az, aminek látszik

A „Nincs baj, drágám!” című filmről, valószínűleg azok is hallottak, akiket annyira nem izgat...

6 dolog, amit nem tudtál a szülinapos Mark Hamillről

Mark Hamill legismertebb szerepe valószínűleg élete végéig Luke Skywalker jedi lovag (majd későbbi mester...
Ivány Bence
Ivány Bence
Sziasztok, Bence vagyok! Gyermekkorom óta imádom a filmeket. Akkoriban élő műsorújság voltam. Betéve tudtam az egész heti tv műsort (csatorna, filmcím, játékidő, tartalom és főszereplők). Imádom a műveszeteket, mind a filmek és sorozatok, mind pedig a zene fontos szerepet játszanak az életemben. Ezek közül számos helyen volt szerencsém kipróbálni magam: Filmezés, zenélés, írás, média (szerkesztő asszisztens és riporter). Jelenleg a Filmsomnia mellett színészként dolgozom és egy Podcast-et is vezetek. Nagyon fontos számomra az objektivitás mércéje, ezért igyekszem mindig a lehető legobjektívebben közvetíteni a mondandóm. Ez persze nem könnyű, hiszen az a fránya szubjektív vélemény minden sarokból árgus szemekkel figyel és vár. Ezért mindig résen kell lennem és nem szabad elgyengülnöm, mert különben átveszi az irányítást.

Hasonlóak

Bosszúra készen kritika (Do Revenge, 2022 – Netflix): Van füle, meg farka, csak a törzse hiányzik

Nagyon sok jó vígjáték létezik, amit kár lenne kihagyni, de manapság már egyre kevesebb...

Nincs baj, drágám kritika (Don’t Worry Darling, 2022) – Nem minden az, aminek látszik

A „Nincs baj, drágám!” című filmről, valószínűleg azok is hallottak, akiket annyira nem izgat...

Buborék kritika (Bubble, 2022 – Netflix): A kishableány és a parkour története

Sokan elfelejtik, hogy az anime nem csak azt jelenti, hogy 80 epizódot végig kell...
#Kövessbe (Follow Me – 2020): FilmkritikaA #Kövessbe egy hihetetlenül amatőr, irritáló, igénytelen kútfőmérgezés, mely erőltetetten akarja bizonyítani létjogosultságát egy klasszikustól lopott alapötlettel. Nem ez lett az a film, ami beindítja az idei horror szezont!