#Kövessbe (Follow Me – 2020): Filmkritika

Az elmúlt pár évben brutálisan megnőtt a közösségi média által kitermelt influencerek száma. Az utóbbi időben egyre több mozgóképen van jelen a Facebook, Instagram és a Youtube is, mint kommunikációs elem. Sőt egyre több filmben kerül előtérbe az influencerkedés és a közösségi média. Ilyen alkotások például az Eight Grade, a Keresés, A közösségi háló, továbbá még sok más paranoid „horrorfilm”, valamint egy-két igazán jól elkészített dokumentumfilm is. Jelen írásom tárgya, a #Kövessbe (Follow Me) is a horror zsánert hivatott erősíteni, valamint a műfaj rajongóinak szomját csillapítani, hiszen ez az első horror premier a karantén utáni időszakban. A kérdés már csak az, hogy vajon sikerült-e neki?

Forrás: IMDb.com

Cole (Keegan Allen – Palo Alto, Pretty Little Liars) népszerű influencer, aki a több millió követővel rendelkező csatornájának tíz éves fennállását ünnepli barátnője, Erin (Holland Roden – Teen Wolf) és barátai társaságában egy repülőgépen. Egy online szavazást követően Oroszországba utaznak, hogy részt vegyenek egy különleges és egyedülálló szabadulós játékon. De azzal nem számolnak, hogy a kis kiruccanásuk pokoli fordulatot fog venni.




Először is azzal kezdeném, hogy Will Wernick (Szabadulószoba) rendezőnek több mint valószínű, hogy szabadulószoba-fétise van, mert nem ez az első eset, hogy ebben a témában rendez. Már az előző alkotása sem volt meggyőző, de legújabb remekének még azt is sikerült alulmúlnia. Jótól lopni nem bűn, tartja a mondás. És ez igaz is egy bizonyos pontig, egészen addig, amíg azt stílusosan és kifinomultan teszik az elkövetők. Wernick rendező úrnak ez nem sikerült, olyannyira nem, hogy sikerült tönkretennie egy örök klasszikust, a David Fincher által rendezett Játsz/ma című filmet.

Forrás: IMDb.com

Nincsen gond azzal, ha ihlethiányban szenvedünk és valamit másolunk, de a rendezőnek sikerült közel százszázalékos pontossággal koppintania Fincher művét. Ez pedig azt eredményezi, hogy egy ZS-kategóriás „horrorfilm” tönkretesz egy bitang jó filmélményt azoknak, akik még nem látták a Játsz/mát. De ha már a történet irtó gyenge és csak a filmvégi csavar, valamint az alapanyag, amiből dolgoztak tartja össze a filmet, azt gondolhatnánk, hogy legalább a színészek jól muzsikálnak.

#kövessbe
Forrás: IMDb.com

Sajnos nem. Olyannyira irritálóan ripacs mindenki, hogy egyszerűen senkivel nem lehet szimpatizálni. A főhősök közül vagy idegesítően tenyérbemászóak a karakterek, vagy pedig totális retardáltak, emiatt pedig egyikükkel sem tud az ember szimpatizálni. Ilyenkor jön az, hogy a néző elkezd szurkolni a gyilkosoknak, hogy minél előbb végezzék ki az idióta szereplőket, ebben az esetben ezt a pay-offot sem kapjuk meg, mert az ellenfelek irtó szürkék és semmilyenek. Ezen pedig az sem segít, hogy mindegyikük nagy részben oroszul beszél, felirat pedig nincs. 

Forrás: IMDb.com

Az már csak hagyján, hogy az összképen a kamerabeállítások sem segítenek. Összevissza váltogatnak a hagyományos és a talált kamerás plánok között, ami rendkívül zavaró. Legalább tették volna le a voksukat az egyik mellett, de ez ebben a formában inkább zavaró, sem mint ötletes. Persze érthető, hogy miért történik mindez, hiszen minden képkockán érződik, hogy már-már pajszerrel feszegetve, minden apró falatot a szánkba rágva erőltetik ránk azt a félbites mondandót, amit Will Wernick gondol az influencerekről, a közösségi médiáról, a szabadulószobákról és a deep webről. Ennek kapcsán pedig az első kérdésre válaszolván nemhogy nem sikerült neki beindítani a horror szezont a mozikban, de még hatalmas öngól is lett ez az alkotás.



Friss

Outer Range és Night Sky 1. évad kritika (Amazon Prime Video – 2022): Hasadékok az amerikai álom szövetén

A címben mindjárt két sorozatcím is szerepel, örömmel zavarom össze tehát az olvasót egy...

Tokyo Vice 1. évad kritika (2022): Bűnözés neonfényben

Ki lehet mondani, hogy a maffiáról közel mindent elmeséltek már. Mégis lehet újat mutatni,...

Szabó János emlék fragmentumai

Szabó János 1967-ben fejezte be tanulmányait a Képzőművészeti Főiskolán, ahol Barcsay Jenőtől, Konecsni Györgytől,...

Mindenki odavan a Top Gun: Maverickért

A cannes-i fesztiválon ötperces álló ovációval ünnepelték Tom Cruise új szuperprodukcióját, a Top Gun: Mavericket, a sztár pedig...
Ivány Bence
Ivány Bence
Sziasztok, Bence vagyok! Gyermekkorom óta imádom a filmeket. Akkoriban élő műsorújság voltam. Betéve tudtam az egész heti tv műsort (csatorna, filmcím, játékidő, tartalom és főszereplők). Imádom a műveszeteket, mind a filmek és sorozatok, mind pedig a zene fontos szerepet játszanak az életemben. Ezek közül számos helyen volt szerencsém kipróbálni magam: Filmezés, zenélés, írás, média (szerkesztő asszisztens és riporter). Jelenleg a Filmsomnia mellett színészként dolgozom és egy Podcast-et is vezetek. Nagyon fontos számomra az objektivitás mércéje, ezért igyekszem mindig a lehető legobjektívebben közvetíteni a mondandóm. Ez persze nem könnyű, hiszen az a fránya szubjektív vélemény minden sarokból árgus szemekkel figyel és vár. Ezért mindig résen kell lennem és nem szabad elgyengülnöm, mert különben átveszi az irányítást.

Hasonlóak

Viking dráma a javából: Az Északi kritika (The Northman – 2022)

Robert Eggers már első mozijával feltette magát a filmezés térképére. A 2015-ös A Boszorkány...

Nincs ki a négy kereke, de nem baj: Álom két keréken (Along for the ride, 2022 – Netflix) kritika

Ismét egy fiatalokról szóló, klasszikus történettel állt elő a Netflix, hogy megpróbálja kielégíteni egyre...

Multiverzumos túra Dokival: Doctor Strange az őrület multiverzumában (Doctor Strange in the Multiverse of Madness – 2022) kritika

A Marvel legújabb fázisának célja egyértelmű az Endgame óta. Bevezetni a nézőket a Multiverzumba...
A #Kövessbe egy hihetetlenül amatőr, irritáló, igénytelen kútfőmérgezés, mely erőltetetten akarja bizonyítani létjogosultságát egy klasszikustól lopott alapötlettel. Nem ez lett az a film, ami beindítja az idei horror szezont!#Kövessbe (Follow Me – 2020): Filmkritika