Az újonnan megjelent életrajzi ihletésű Elit játszma, Molly Bloom avagy ismertebb nevén a pókerkirálynő felemelkedés és bukástörténetét mutatja be. Az egykori olimpiára is esélyes ex-síelő építette fel a világ egyik legexkluzívabb, illegális pókerbirodalmát, ahol óriási tétekben folyt a játék. Az Elit játszma esetében Aaron Sorkin debütáló rendezéséről beszélhetünk. Annak ellenére, hogy Sorkin most először vállalta magára a rendezői teendőket neve egyáltalán nem ismeretlen a Hollywoodi filmgyártásban. Többek között olyan sikerfilmeknek írta a forgatókönyvét, mint az Egy becsületbeli ügy, a Pénzcsináló vagy a Charlie Wilson háborúja. 2010-ben ért fel a szakma csúcsúra, amikor is megkapta a legjobb adaptált forgatókönyvért járó Oscar-díjat a David Fincher által rendezett Social Network – A közösségi hálóért.
A történet szerint Molly (Jessica Chastain) buckasíelőként az olimpiai válogató utolsó körében azért küzd, hogy kvalifikálhassa magát a következő téli olimpiára. A befejező körben az utolsó esély nyílik meg számára, hogy bekerüljön a csapatba. A főhősnőnk el is indul a pályán, siklik a havon, már szinte karnyújtásnyira a cél, azonban balszerencséjére egy fenyőágban felbukik és ezzel egész addigi élete gyökeres fordulatot vesz. A felejtés és az új élet reményében Los Angelesben próbál szerencsét, ahol egy hollywoodi híresség Dean Keith (Jeremy Strong) asszisztenseként bepillantást nyer az illegális pókerjátszmák világába. Idővel kitanulja a játék és a szervezés rendszerét és megalapítja a saját vállalkozását. Több százmillió dollár cserél gazdát az asztalánál, van, aki elképesztő összegeket nyert és van, aki bukott. Molly játéka a hírességek játéka lett: celebeké, filmsztároké, milliomosoké. Ahogyan a játszma tétje, úgy Molly élete is kezd egyre fényűzőbbé válni. A gyümölcsöző vállalkozásra az orosz maffia és az FBI is felfigyelt. Egyetlen szövetségese, ügyvédje, Charlie Jaffey (Idris Elba), próbálja tisztázni a nevét: bizonyítani akarja a világ számára, hogy az elvei mellett végig kitartó pókerhercegnő tisztességesebb játékot játszik, mint azt elsőre gondolnánk.
Sorkin filmje lineáris narratívát követ, ahol a jelenben lévő főszereplő a múltban történt eseményeket meséli el flashbackek formájában. Ezek a múltban játszódó jelenetek időrendi sorrendben következnek egymás után, mindaddig, amíg a film végén összeér a két idősík és megérkezünk a jelen időbe. A 140 perces játékidő soknak tűnhet, de Sorkin pörgős párbeszédei, jól elhelyezett csattanós poénjai végig fenntartják a néző érdeklődését. Első rendezés ellenére rutinos róka módjára váltogatja a múltban és a jelenben játszódó jeleneteket pont olyan hangsúlyokkal, amelyek még nem fordulnak át dagályosságba. Ám az igazi nagy bravúr az, hogy a szereplőket nem próbálja meg többnek mutatni annál, mint amik, sem elítélni sem felmagasztalni nem akarja őket. Sajnos ezt a saját maga által alkotott szabályt megszegi a film végső harmadában, amikor is az ügyvéd szájába egy pátoszos monológot ad, amely sajnos lerombolja az addig felépített jól működő neutrális rendszert a szereplőkhöz való morális viszonyulásokban. Az egyetlen igazán negatív karakterként ábrázolt Larry Bloom – Molly apja – a film végéig egy kiismerhetetlen figura, akinek vasakarata és személyisége mély nyomokat hagyott a lány személyiségfejlődésében. A kettőjük viszonyának elmérgesedését jól adagolja Sorkin a lezárás előtt még egy csavart is tartogat, amely ugyan nem katartikus, de eléri azt a hatást, amely által más színben látjuk az egész történet megítélését a kezdetektől fogva.
Ennek ellenére az Elit játszma az első percektől fogva magával ragadja a nézőt és nem is ereszti egészen a stáblista végéig. A pókerben vagy éppen a síelésben nem jártas nézők számára is érthetően és szórakoztatóan adagolja az a vásznon történteket. Fontos megemlíteni Jessica Chastain játékát is, aki az eddigi hűvös, törékeny, hideg szépség szerepeihez képest teljesen más szerepben tetszeleg. Az extrovertált, szószátyár Barbie baba szerep jutalomjáték számára. Érdekesség, hogy maga az eredeti Molly Bloom javasolta Chastain-t arra, hogy megszemélyesítse az alakját.