csütörtök, november 21, 2024

Trending

Hasonlóak

„A mostmár nem lehet elmenni sörért! hangja” az Analog Music Hall-ban

Hétvégén az Analog Music Hall első tehetségkutatójának döntőjére látogattunk a Kill Monday Management jóvoltából, ahol hatalmas energiák csaptak össze a színpadon az első helyért. Az előző körökből négy zenekar mutathatta meg, mit tud produkálni egy profi színpadon, és a technikai stábbal karöltve egy igazán emlékezetes bulit tudhatnak maguk mögött.

A rendezvényt nyitó Sins az Analog Music Hall színpadán (Forrás: Kill Monday Management)

A Sins került abba a kényelmetlen helyzetbe, hogy megnyissa az eseményt. Némi feszengés érződött emiatt a srácokon, de szerencsére a zenei tudásuk nem illant el és összeszedetten, pontosan játszva hozták le a húsz percüket. Érdekes a koncepciójuk, hogy a torzított gitárzene minden szegletéből hozzanak egy kicsit, a záró szám esetében még némi Queen behatás is érződött, némi rutinnal majd biztosan sikerül koherensebbé tenni az amúgy is kiváló műsort.

Másodikként a goth felé hajló, talán kicsit nu metálos elemekkel is operáló Petricor lépett színpadra. A műfajnak megfelelően igazán teátrális előadásukkal hamar felkeltették a figyelmet, igazi profi színpadképet produkáltak, ami igazán figyelemre méltó teljesítmény egy ilyen fiatal bandától. A látványosságot tovább fokozta, hogy a felállásban a ritmusgitár helyett egy cselló kapott helyett. A hangszer sajnos néha összeveszett a basszus- vagy a szólógitárral, de egy ennyire tehetséges brigád biztosan hamarosan megtalálja, hogy hol van a vonós helye spektrálisan.

A Petricor billentyűse goth-os pózolásokban (Forrás: Kill Monday Management)

Némi hendikeppel indult az Icenap, egy hosszabb technikai leállás után tudták csak az ember arcára szabadítani a hardcore dübörgést, de a frontember a szünetben sem mulasztotta el rögtönzött standuppal szórakoztatni a hallgatóságot. Annak ellenére, hogy még a show alatt is elszállt két mikrofon, baromi nagy higgadtsággal és lendülettel tolták végig a szűkös időt, leállás vagy bénázás nélkül.

Az Inecnap énekese végig megmondta az Arcnak (Forrás: Kill Monday Management)

A négyesfogat kísérletezőbb szekciója zárta az estét, a The Soul Experience egy meglehetősen furcsa, de maradandó élmény, ahol egyszerre fér meg Björk, Rúzsa Magdi és a legsötétebb, pusztító, északi death metal, amit elő lehet kotorni az internet mélyéről. Kifejezetten hangulatzene, de mindenképpen megvan a létjogosultsága, csak kár, hogy a gitáros mikrofonja itt is elszállt, jobban érvényesült volna a kontraszt a malőr nélkül.

A The Soul Experience kicsit más, de imádnivaló (Forrás: Kill Monday Management)

Az estét a Petricor nyerte, de a profi szervezésnek hála minden döntős zenekarnak jutott valami komoly nyeremény, így senkinek nem volt oka csüggedni. Különdíjat nyert Nagy Attila (Snailgardn) legjobb énekes kategóriában, Michelisz Norman (Sins) mint legjobb gitáros, Opra Tamás (Snailgardn) legjobb basszerként, és Jaksa Róbert (VolumeFeeder) érdemelte ki a legjobb dobos címét.

És persze eredményhíidetés (Forrás: Kill Monday Management) í

Az Analog Music Hall és a Kill Monday Management igazi európai szintű rendezvényt hozott, amire már nagy szükség volt metál körökben. Remek fény- és hangtechnikával, hozzáértő csapattal és lelkesedéssel megmutatták, hogy ilyet is lehet itthon, köszönjük. 

Török Dániel
Török Dániel
Tizenéves korom óta foglalkoztatnak a különböző művészeti ágak. Leginkább a zenében érzem otthon magam, tizenöt éves korom óta játszom, azóta a legkülönfélébb hangszereken próbáltam ki magam: csellón, gitáron, ütősökön, szintetizátorokon. Stilisztikailag a metál áll legközelebb a szívemhez, de szívesen hallgatok és beszélek más stílusokról is. Szintén foglalkoztat a képregények világa, jelenleg több, mint ötszáz példányt számol a gyűjteményem. A hétköznapokban a színház világában munkálkodom, világosítóként.