Nyugdíjas otthon horror-apróság egy kis csavarral: The Manor (Welcome to the Blumhouse) [2021 – Amazon] kritika

A The Manor egy kifejezetten nézhető, izgalmas, de nem kiemelkedő horror-film, mely a „nekem nem hisz senki” jól ismert eszközével dolgozik.

Judith Albright (Barbara Hershey), egy ismert és híres balett táncos, aki kisebb agyvérzés után úgy dönt, hogy beköltözik egy idősek otthonába. A családias környezet azonban sötét titkot rejt. Aki látott már elmegyógyintézetes-horrort, ártatlanul bezártak ide-horrort, az pontosan tudja, hogy ez után mi következik. Judith gyorsan rájön, hogy a szobájában nem csak a szobatársa alszik éjjel, hanem egy szörny is látogatást tesz. Amikor ezt szóvá teszi, bár nem kér, de kap egy kis nyugtatót, mert az öregek úgy is mindenféle hülyeséget hallucinálnak, pláne azok, akiknek egyvérzése volt. Judith hiába köti az ebet a karóhoz, hiába akar kiszabadulni, kiderül, hogy az otthon egyirányú: aki bejött egyszer, az nem megy ki többé. A főhős tehát saját kezébe veszi a sorsát. Röviden ennyi történik ebben a másfélórás kis költségvetésű horrorban.

De mielőtt tovább lapoznánk a kínálatban, érdemes megjegyezni, hogy ez a film kifejezetten szórakoztató alkotás. A színészek jól játszanak, és Barbara Hershey (aki utoljára a Fekete hattyú-ban alakított maradandót) neve eleve ad egy kis fényt a stábnak. A fényképezés is tisztességes, a félelmetes jelenetek elég meggyőzőek, és ha belefeledkezünk a történetbe, akkor akár azon is kaphatjuk magunkat, hogy izgulunk, és azt találgatjuk, hogy vajon mi lehet a rejtély megoldása. A rendező Axelle Carolyn, aki a színészet mellett például a Bly udvarház sorozatának egyik részét is rendezte, megfelelő tempót diktál, és a történet is kellően érdekes ahhoz, hogy a székben tartson minket. És persze ott az a kis csavar, mely tényleg jót tesz a néző lelkének. Végre egy olyan történet, ahol nem gyújt cigire a főhős miután leküzdötte az összes szörnyet. Vagyis talán cigire gyújt, de nem úgy.  

Ez a film azoknak ajánlatos, akik szeretik Agatha Christie műveit, de mivel a krimik koronázatlan királynője nem írt horrort, ezért őt nem lehet ebben a műfajban megcsodálni. Ez a film azonban pont ilyen. Egy helyszínen játszódó, néhol félelmetes, rejtélyes, nézhető, de azért nem kiugróan magas színvonalú alkotás.

The Manor pontozó thumbnail
The Manor
Rendezés
6
Színészi alakítás
6.5
Forgatókönyv
6
Fényképezés
5.5
Filmzene/Hang/Effektek
6
6

Friss

Közös nevező: Farkas Attila és Farkas Éva kiállításán jártunk

2021-ben nyitotta meg kapuit a Bura Károly Galéria. Itt élt a híres prímás, Bura...

Alice Határországban kritika (Alice in Borderland 2022, Netflix) – Meglehet-e menekülni a haláltól?

Életre halálra szóló játékok. Logika, kitartás, csapatmunka és erő. Ezek kellenek ahhoz, hogy valaki...

A titokzatos nő kritika (Decision to Leave/Heojil kyolshim, 2022) – A bűn, és a szerelem összefonódása

Ez az alkotás, annak a Park Chan-wooknak a legújabb műve, akinek az életművében már...

Babylon kritika (Babylon, 2022) – Betekintés Hollywood legmélyebb bugyraiba

Damien Chazelle korunk egyik legnagyobb tehetsége. Még csak 37 éves, de már olyan nagyszabású...
Varga Lóránt
Varga Lóránthttp://www.vargalorant.hu
A nevem Varga Lóránt és író vagyok. Nyomtatásban megjelent műveim mellett két éve "közösségi íróként" tevékenykedem, ami nyomon kísérhető honlapomon és Facebook oldalamon is. Kis gyerekkorom óta nézek filmeket. Ennek megfelelően mindig is közelemben maradt ez a művészeti ág. Egyetemi éveim alatt számtalan filmesztétika kurzus hallgatója voltam. Ha akarjuk, ha nem a XX. század második felétől a vizuális kutúra átvette a vezető szerepet. A tény fölött egyetlen író sem hunyhat szemet. Ennek szellemében egy általam vezetett, immár 10 éves Olvasókör is rendszeresen tárgyal filmalkotásokat. Olvasni jó. És jó filmet nézni is jó. Ez van!

Hasonlóak

A titokzatos nő kritika (Decision to Leave/Heojil kyolshim, 2022) – A bűn, és a szerelem összefonódása

Ez az alkotás, annak a Park Chan-wooknak a legújabb műve, akinek az életművében már...

Babylon kritika (Babylon, 2022) – Betekintés Hollywood legmélyebb bugyraiba

Damien Chazelle korunk egyik legnagyobb tehetsége. Még csak 37 éves, de már olyan nagyszabású...

Az ember, akit Ottónak hívnak kritika (A Man Called Otto, 2022) – Egy svéd film nem „svédelt” változata

Ha valaki olvasta Fredrik Backman „Az ember, akit Ovenak hívnak” cím könyvét, az valószínűleg...