csütörtök, május 23, 2024

Elhunyt a legendás filmzeneszerző Ennio Morricone

Szomorúan indul a hét.

91 éves korában elhunyt Ennio Morricone, a 20. ÉS! a 21. század egyik legnagyobb filmzeneszerzője.

Kivételesen termékeny pályafutása alatt olyan nagynevű rendezőkkel dolgozott együtt, mint Sergio Leone (1968 Volt egyszer egy vadnyugat, 1984 Volt egyszer egy Amerika és 1988 Cinema Paradiso) Gillo Pontecorvo (1966 Az algíri csata), Don Siegel (1970 Két öszvér Sara nővérnek), Bernardo Bertolucci (1976 Huszadik század), Georges Lautner (1981 A profi) John Carpenter (1982 A dolog), Brian De Palma (1987 Aki legyőzte Al Caponét), Pedro Almodovar (1989 Kötözz meg és ölelj!), Franco Zeffirelli (1990 Hamlet), Wolfgang Petersen (1993 Célkeresztben), Mike Nichols (1994 Farkas),  és nem utolsó sorban Quentin Tarantino (2015 Aljas nyolcas).

A legutóbbin nagyon szeretett dolgozni egy 2016-os interjú tanúsága szerint, mivel semmilyen instrukciót, vagy vonalvezetést nem kapott Tarantino-tól. Egy prágai stúdióban történt a felvétel, ahol a rendező meghallgatta és a legnagyobb megelégedettséggel el is fogadta bálványa munkáját.

“I wrote the score without Quentin Tarantino knowing anything about it, then he came to Prague when I recorded it and was very pleased. So the collaboration was based on trust and a great freedom for me.”

Azt hiszem, ilyen bizalmat csak egy olyan zeneszerző élvezhet, aki munkássága 60 éve alatt kizárólag a tehetségét bizonyította.

Mindig nehéz szavakba önteni az elvesztés fájdalmát, még ha olyasvalakiről is van szó, akinek csak a munkásságát ismerjük.

De hasonló Totò és Alfredo búcsújához.

Friss

Furiosa: Történet a Mad Maxből (Furiosa: A Mad Max Saga – 2024) kritika

Rögtön nekifutásból jelezném, hogy szeretem a Mad Max filmeket, a régieket is, meg a...

A böllérek uralmát előbb vagy utóbb vérbe fojtják – A rezsim minisorozat (The Regime, 2024 – HBO Max) kritika

A filmesek mindig is szerették kiparodizálni és pengeélre állítani a diktátorokat és rendszereiket. Az...

Egy egyáltalán nem átlagos életrajzi film a reggea királyáról – Bob Marley: One Love (2024) kritika

Hogyan lehet egy alkotás egyszerre hiánypótló és egydimenziós? Erre a kérdésre ad választ a...

City scape, avagy Budapest sokféle arca: Az Álmatlanság című kiállításon jártunk a Zikkurat galériában

Alvászavar, insomnia, alvásképtelenség. Sokan küzdenek ezzel a problémával. A Zikkurat galériában olyan képzőművészek alkotásait...
Gerzsenyi Bettika
Gerzsenyi Bettika
H’ellőke, Bettika vagyok, első ezen a néven! Bárki mást állít.. az rosszul tudja. Engem 36 éve hív így a nagymamám, szóval én nyertem! Édesanyám 5-6 évesen faragott belőlem filmrajongót. Kár, hogy a 6. életévemet megfelelőnek találta arra, hogy megnézzük a Rémálom az Elm utcában-t.. szánja-bánja, instant karma volt neki a 2 évig wc-re kísérgetésem, szóval ne bántsuk érte! De mondjuk utána már meg sem kottyant a kultikus „Get away from her you bitch!” mondat és a Boszorkányokat is végig tudtam nézni a moziban, míg más gyerekeket ki kellett kísérni. Nem rossz ez egy óvodástól, azért nah! Szóval nem sok mindentől lehet eltántorítani - na jó, a Szürke 50 árnyalata már sehogy sem csúszott - és 30 év izmos filmfogyasztásával a hátam mögött véleményem van kérem, s nem félek használni. Ennek az eredménye, hogy ezt a bemutatkozót ki kellett izzadnom magamból. Enjoy! #kattadióda

Hasonlóak

Megjelent Jurisits Tamás első lemeze a Connect The Dots

Elérhető és meghallgatható Jurisits Tamás Group: Connect The Dots című világszínvonalú fusion lemeze, mely...

Lemezbemutató koncertet ad a 20 éves Szent Efrém Férfikar

Fennállásának 20. évfordulóját ünnepli 2022-ben a Szent Efrém Férfikar. Ebből az alkalomból két félidős...

Bukásra ítélt gépek: All Machines Will Fail debütlemez

Az All Machines Will Fail formáció ékes bizonyítéka Yank kísérletezőkedvének. And We címmel jelent...