Az ígéret (The Promise – 2016) [Kritika]

Az a bosszú, ha túléljük …

A történelem bugyrait sokkféleképpen meg lehet jeleníteni, feldolgozni, filmvászonra vinni. Van a véres vonal, romantikus szállal, vagy a vér nélküli, de gyászos szál. Természetesen a romantika itt sem hiányozhat.
Az Ígéret pont a múlt egyik olyan szegletébe visz vissza minket, aminek a tényét az elkövetők a mai napig tagadják, pedig bizonyítékok vannak a sötét múlt megtörtént eseményeire. A történet a fényűző Törökországba repít el minket, ahol az örmény kisebbség kisebb-nagyobb szerencsével próbál túlélni.

Mikael Bohosian örményként az ország orvosi karára nyer felvételt és költözik jómódú rokonaihoz, ahol megismerkedik Ana Khesariannal. És itt nagy meglepetésünkre kezdetét veszi a szerelmi szál, ami miatt fogunk mi még sírni a történet közben, mivel Ana egy fotóriporterrel él együtt, aki meg van bolondulva a lányért.

De mi történik akkor, ha a törökök a háború kirobbantával úgy döntenek, miközben a szerelmesek még csak kerülgetik egymást, hogy az örmény nép már nem fér el az országban? Megkezdődik a deportálás, népirtás és folyik a vér le a vászonról, miközben elszörnyülködve emberi mivoltunkon, ökölbe szorított kézzel ülünk a légkondicionált teremben, a pihe puha moziszékekben éppen light colát szürcsölgetve. Terry George, a 64 éves ír rendező nem teketóriázik. Nevéhez már olyan ismertebb filmek fűződnek, mint az Apám nevében, A bunyós, vagy a 2 év múltán. Háborús krimik, filmdrámák, amikben mindig a múlton rágódik az író.

Az ígéret
Összességében
Nehéz lenne nem ajánlani ezt a filmet, de csak akkor, ha számot tudunk vetni önmagunkkal, embertársaink tetteivel, és a moziteremből kikászálódva emberként folytatjuk tovább a napot.
Pozitívumok
Negatívumok
65
Értékelés

Friss

A szomorúság háromszöge kritika (Triangle of Sadness, 2022) – Mit tesz egy hajónyi gusztustalanul gazdag ember, amikor kitör a vihar?

Ha szatíra, akkor Ruben Östlund. A svéd rendező ismét odacsap egy kicsit a világnak...

Bosszúra készen kritika (Do Revenge, 2022 – Netflix): Van füle, meg farka, csak a törzse hiányzik

Nagyon sok jó vígjáték létezik, amit kár lenne kihagyni, de manapság már egyre kevesebb...

Ellenbacher Ibolya és Juhász Éva: Közel vagy című kiállításán jártunk a XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjteményben

A XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjtemény rendszerint időszaki kiállításokat is szokott...

Nincs baj, drágám kritika (Don’t Worry Darling, 2022) – Nem minden az, aminek látszik

A „Nincs baj, drágám!” című filmről, valószínűleg azok is hallottak, akiket annyira nem izgat...

Hasonlóak

A szomorúság háromszöge kritika (Triangle of Sadness, 2022) – Mit tesz egy hajónyi gusztustalanul gazdag ember, amikor kitör a vihar?

Ha szatíra, akkor Ruben Östlund. A svéd rendező ismét odacsap egy kicsit a világnak...

Bosszúra készen kritika (Do Revenge, 2022 – Netflix): Van füle, meg farka, csak a törzse hiányzik

Nagyon sok jó vígjáték létezik, amit kár lenne kihagyni, de manapság már egyre kevesebb...

Nincs baj, drágám kritika (Don’t Worry Darling, 2022) – Nem minden az, aminek látszik

A „Nincs baj, drágám!” című filmről, valószínűleg azok is hallottak, akiket annyira nem izgat...