Anna (Anna – 2019) [Kritika]

Léon a profi, Nikita, Ötödik elem, Jeanne d’Arc, sőt még az Arthur és a villangók is. Ezek azok a filmek, amik miatt úgy gondoltam, hogy még ha mostanság nem is csinált semmi élvezhetőt, lehet jó Luc Besson új mozija. Tévedtem…

Hol is kezdjem?

Egy lány felveszi a telefonját: DÁ! Majd elkezd angolul beszélni. Ezt csak onnan tudom, mert kizárólag az angol szöveg volt szinkronizálva. – Jól gondolod, ezzel zuhant még 10%-ot a film ázsiója, de mérhetetlen letargiába, majd apátiába süllyedve mondhatom, ez már nem oszt, nem szoroz! – Szóval oroszul veszi fel a telefont és utána angolul kommunikál. Ez itt kérem egy jól felskiccelt kettős ügynök. Mondjuk annak rettentően rossz. Ilyen kiemelt statisztából aztán jön még vagy 6-8 darab. Mindet megölik hidegvérrel, majd megjelenik a felirat: 5 évvel később. Ez itt még nem volt zavaró, de mikor az összeeszkábált kémfilm klisék miatt tizedszerre jelenik meg, hogy mennyi idővel korábban, vagy később, már a fél moziterem harsányan röhög. Nagyon rossz dramaturgiai érzékkel és nulla feszültségkeltéssel, csupán információk visszatartásával kapunk körülbelül 4-5 csavart a filmben, ami csak akkor nem lenne kiszámítható, ha életedben nem láttál egyetlen egy darabot sem ebből a zsánerből. De akkor is annyira lagymatagon buggyannak fel a vászonra, hogy sikítok a játékidő végéért.




Anna (Sasha Luss) semmit nem tud felmutatni a természetellenesen kék szemén, valamint egyértelmű táncos és modell múltján kívül. Sajnálom. Én tényleg szurkoltam, de egyetlen érzelmet sem tudtam elhinni neki. Olga (Helen Mirren) imádnivalóan lebutított kiöregedett orosz kémnő, de ha már kémkedik, akkor legyen inkább a RED („Embereket ölök drágám.”). Alex (Luke Evans) és Lenny (Cillian Murphy) a mindig másodvonalbeli rossz- és jófiú egyértelműen kiemelkednek a statiszták közül, de ez sem emeli ki őket igazán az klisékarakterek közül. Az orosz és amerikai baltaarcú ügynököket pedig csak az öltözékük különbözteti meg egymástól. Ja és Maud (Lera Abova), aki valószínűleg szintén modell – érdemes ránézni a bio-jára –  csak és kizárólag azért volt belepasszírozva a filmbe, hogy főszereplőnk ne csak a férfiak, de a nők fantáziáját is megmozgassa. Számomra kétséges, hogy ez bárkinek is élvezhető volt, de annyi bizonyos, hogy hulla feleslegesen volt jelen szegény pára.

A sztorival nem fárasztanám a nagyérdeműt. Tényleg. Ha láttad a Nikitát, vagy a Killing Eve-t, akkor láttál már jó női bérgyilkost. Ha láttad a Vörös verebet, akkor láttál már nem teljesen, csak félszar kémnős alkotást. Ha láttad a Kingsman-t, akkor láttál már sokkal látványosabb akció jeleneteket. Talán a trailerben is bemutatott „tömegpusztítás” az egyetlen, ami miatt érdemes lehetne megnézni a filmet. Kistányérral lekaszabolni 4-5 férfit… valahogy így képzelem a reakciómat, mikor valaki őszintén szeretne meggyőzni arról, hogy kizárólag a konyhában a helyem. Csak ne lenne ennyire vérlázítóan bárgyú, az istenért! Végül már csak annyi, hogy ehhez még az operatőri munka, a vágás és a zene sem volt túlságosan jó. Én magam nem ajánlanám ezt a filmet, még egy unalmas délutánra sem, hiszen annyi, de annyi jó film van a moziban és sorozat a streaming oldalakon, hogy erre nem akarhattok időt fecsérelni.

Neked mennyire tetszett a film?
Olvasói értékelés17 Votes
70


Anna
Összességében
Ez egy amolyan összefércelt zsánerfilm, ami mindenből szinte a legrosszabbat emeli át, egy olyan rendezőtől, aki sokkal jobbat is tudna, de ezt most letolta izommemóriából. Még akkor is kevésbé lennék felháborodva azt hiszem, ha kiderülne Luc Besson Sasha Luss-szal jár és írt neki egy filmet, csak hát nem lett olyan, mint az Ötödik elem.
Pozitívumok
Szépen koreografált akció jelenetek
Hitelesnek tűnő berendezések
Negatívumok
A történet
Ramatyul megírt karakterek
És úgy igazából szinte minden
20
Értékelés

Friss

Bosszúra készen kritika (Do Revenge, 2022 – Netflix): Van füle, meg farka, csak a törzse hiányzik

Nagyon sok jó vígjáték létezik, amit kár lenne kihagyni, de manapság már egyre kevesebb...

Ellenbacher Ibolya és Juhász Éva: Közel vagy című kiállításán jártunk a XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjteményben

A XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjtemény rendszerint időszaki kiállításokat is szokott...

Nincs baj, drágám kritika (Don’t Worry Darling, 2022) – Nem minden az, aminek látszik

A „Nincs baj, drágám!” című filmről, valószínűleg azok is hallottak, akiket annyira nem izgat...

6 dolog, amit nem tudtál a szülinapos Mark Hamillről

Mark Hamill legismertebb szerepe valószínűleg élete végéig Luke Skywalker jedi lovag (majd későbbi mester...
Gerzsenyi Bettika
Gerzsenyi Bettika
H’ellőke, Bettika vagyok, első ezen a néven! Bárki mást állít.. az rosszul tudja. Engem 36 éve hív így a nagymamám, szóval én nyertem! Édesanyám 5-6 évesen faragott belőlem filmrajongót. Kár, hogy a 6. életévemet megfelelőnek találta arra, hogy megnézzük a Rémálom az Elm utcában-t.. szánja-bánja, instant karma volt neki a 2 évig wc-re kísérgetésem, szóval ne bántsuk érte! De mondjuk utána már meg sem kottyant a kultikus „Get away from her you bitch!” mondat és a Boszorkányokat is végig tudtam nézni a moziban, míg más gyerekeket ki kellett kísérni. Nem rossz ez egy óvodástól, azért nah! Szóval nem sok mindentől lehet eltántorítani - na jó, a Szürke 50 árnyalata már sehogy sem csúszott - és 30 év izmos filmfogyasztásával a hátam mögött véleményem van kérem, s nem félek használni. Ennek az eredménye, hogy ezt a bemutatkozót ki kellett izzadnom magamból. Enjoy! #kattadióda

Hasonlóak

Bosszúra készen kritika (Do Revenge, 2022 – Netflix): Van füle, meg farka, csak a törzse hiányzik

Nagyon sok jó vígjáték létezik, amit kár lenne kihagyni, de manapság már egyre kevesebb...

Nincs baj, drágám kritika (Don’t Worry Darling, 2022) – Nem minden az, aminek látszik

A „Nincs baj, drágám!” című filmről, valószínűleg azok is hallottak, akiket annyira nem izgat...

Buborék kritika (Bubble, 2022 – Netflix): A kishableány és a parkour története

Sokan elfelejtik, hogy az anime nem csak azt jelenti, hogy 80 epizódot végig kell...