Gyilkos csúszómászók: Szerelem és szörnyek (Love and Monsters – Netflix, 2020) kritika

Amikor az ember a tápláléklánc csúcsáról az aljára kerül, az elég nagy szívás, pláne ha egyedül van és a szerelme 140 kilométerre van tőle, a felszín pedig inkább hasonlít egy bogaras Jurassic Parkra, mint bármi másra.

Az Armageddon jött, látott és győzött, hisz’ itt nem volt Bruce Willis, hogy megállítsa pár fúrással és önfeláldozással a Föld felé száguldó aszteroidát. Nem, helyette minden nemzet kilőtte a maga rakétáit, hogy bolygónk megmeneküljön. És igen, sikerült Bruce nélkül is, csak hogy van egy kis bökkenő: az a rengeteg atom-, vegyi-, és nukleáris anyag visszahullott a Földre, és bár az emberekre nem volt hatással, az összes kétéltű és rovar és egyéb, mini méretben is szörnyű állat fogta magát és dinoszaurusz méreteket öltött. Ez még akár nem is lenne probléma, de sokuk elég vérszomjas fajta lett.

Szóval ez így nagy pech az emberiségnek, hát még Joelnek (Dylen O’ Brian), aki hét évvel a szörnyapokalipszis után elhagyja kényelmes földalatti bunkerét, hogy megkeresse szerelmét. Mindezt úgy, hogy Joel sajnos nem a legrátermettebb túlélők egyike, hanem kellően szerencsétlen és lúzer, az eddigi túlélése is kész csoda, amit inkább társainak és nem saját magának köszönhet. 

Szerelem és szörnyek
Szerelem és szörnyek: Dylan O’Brien, mint Joel és Melanie Zanetti (Mavis hangja) Kép: CinemaBlend

Dylen O’Brian, aki még 2016-ban szenvedett súlyos balesetet az Útvesztő forgatásán, szerencsére már felépült, és bár minden bizonnyal több kaszkadőrrel is dolgozott most, örülhetünk, hogy visszatért a pályára. Cuki kiskutyaszemeivel tökéletes választás volt a kissé tökéletlen és a pánikhelyzetekben leblokkoló Joel szerepére, aki az ép észnek ellentmondva elindul, hogy megtalálja korábbi barátnőjét, Aimee-t (Jessica Hanwick – Trónok harca), és végre ne ő legyen az egyetlen, aki pár nélkül tengeti posztapokaliptikus mindennapjait.

Szerelem és szörnyek
Szerelem és szörnyek: Jessica Henwick, mint Aimee és Dylan O’Brien, mint Joel. Kép: ScreenRant

Az életveszélyes úton mellé szegődik egy gazdátlan kutya, Boy, és két vándorló túlélővel is összefut, akik megtanítanak neki pár dolgot, hogy hogyan is éljen túl a felszínen. Az egyik túlélő Michael Rooker (A galaxis őrzői), aki kicsit Obi-Wanosra vette a figurát, és jó volt nem csak kék színben pompázva látni. Jessica Hanwick csillaga felfutóban, nemrég fejezte be a Mátrix 4. részét, és főszerepet játszik majd Ryan Gosling és Chris Evans mellett a The Grey Man című akcióthrillerben.

Szerelem és szörnyek
Szerelem és szörnyek. Kép: Mafab

Nem gondoltam volna, hogy ismét tetszeni fog egy szörny film, mert az utóbbi évek választéka nem nagyon nyűgözött le – bár lehet, csak én nem szeretem a Godzillát és a kaidzsúkat –, de van valami a Love and Monsterben, ami miatt mégis működik. Talán mert Joel nem akarja megváltani a világot, csak a barátnőjét szeretné visszakapni? Vagy mert tudjuk, hogy mi lesz a történet vége, de ez mégsem zavar senkit, hiszen végig drukkolunk Joeléknek?

Persze van pár rész, ahol szívem szerint rákattintottam volna az „ugrás” gombra, hogy haladjunk, mert teljesen feleslegesen húztuk az időt, de azért erőt vettem magamon és egész könnyedén kibírtam nélküle. Ennyi „üresjárat” persze belefért, és talán pont a jelenetek összefűzésében van még mit tanulnia az eddig szinte csak rövidfilmeket jegyző dél-afrikai Michael Matthews rendezőnek. 

Szerelem és szörnyek
Szerelem és szörnyek: Dylan O’Brien, mint Joel. Kép: port.hu

A szörnyfilmek kedvelőinek mondom, hogy kétéltű „barátaink” elég változatosra sikerültek, ijesztőek és persze gusztustalanok – bár én mini méretükben sem vagyok oda értük –, a sztori pedig egy átlagosabb coming of age történet, jól elkészítve és tálalva, ahol még a CGI sem vall kudarcot. Meglehet, hogy a mozira ácsingózó szívünk már mindent készséggel befogad, és lehet, hogy moziban sokkal jobban mutatott volna a Szerelem és szörnyek, de egyébként is teljesen vállalható film lett, érdemes rá időt szánni. 

Friss

Az utolsó Halloween-filmen, lehet, csodálkozni fognak a rajongók

Lehet, hogy Stephen King is bele fog kavarni az utolsó Halloween-filmbe, ezzel még kegyetlenebb véget...

Gerlóczy Sári: Társas mező című kiállításán jártunk a Fugában

Gerlóczy Sári ecsettel a kezében mutatja meg mindennapi gondjait és problémáit. Az emberek társas...

Tom Cruise ritka szerelmi jelentben szerepel a Top Gun: Maverickben

A Top Gun elképesztő légi felvételeivel lett kultuszfilm 36 évvel ezelőtt, de sokat lendített rajta Tom Cruise híres...

Olescher Tamás: Az igazságnak és a szeretetnek című kiállításán jártunk

Olescher Tamás festő, népművelő emlék kiállítását a Műcsarnokban láthatjuk. A tárlat körülbelül harminc éves...
Horváth Móni
Horváth Móni
Szia, Móni vagyok! Az Aladdint làttam először moziban és ez, valamint hogy 5 éves korom óta nagy Star Wars rajongó vagyok, biztosan megalapozta a filmek iránti rajongàsomat. Szeretem, hogy női szemmel nézve sokszor eltèr a véleményem 1-1 film esetében és ezt nem is rejtem véka alà.

Hasonlóak

Nincs ki a négy kereke, de nem baj: Álom két keréken (Along for the ride, 2022 – Netflix) kritika

Ismét egy fiatalokról szóló, klasszikus történettel állt elő a Netflix, hogy megpróbálja kielégíteni egyre...

Multiverzumos túra Dokival: Doctor Strange az őrület multiverzumában (Doctor Strange in the Multiverse of Madness – 2022) kritika

A Marvel legújabb fázisának célja egyértelmű az Endgame óta. Bevezetni a nézőket a Multiverzumba...

Egy kedvelt műfaj sótlan tálalása: Ördög a részletekben (The Little Things – 2021) kritika

https://www.youtube.com/watch?v=9nLP4sGsWuw&t=2s A kilencvenes években kétségtelenül a thriller műfaj reneszánszát tapasztalhatták meg a filmrajongók. Szinte egymást...