November 28-án kezdődik a 16. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál

2018. november 28-tól öt napon keresztül a budapesti mozivásznakon rendeznek villámcsődületet az elmúlt év legizgalmasabb animációs sztárjai. A 16. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon idén 300 animációs rövidfilmet és 10 egész estés filmet láthat majd a közönség, köztük Mamoru Hosoda legújabb filmjét, a Mirait. A budapesti animációs seregszemlét egy legendás francia rendező, a Kirikou figuráját megalkotó Michel Ocelot személyesen nyitja meg az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Az Anilogue fókuszában idén Olaszország, Horvátország és Szlovénia állnak.

Az Anilogue fesztiválra meghívást kapott minden olyan animációs film, amelyet a világ bármely pontján az elmúlt évben felállva tapsolt meg a közönség. Az idén tizenhat évadába lépő budapesti animációs seregszemlét egy legendás francia rendező, a Kirikou figuráját megalkotó Michel Ocelot személyesen nyitja meg az Uránia Nemzeti Filmszínházban, és egyúttal bemutatja a pesti nézőknek legújabb munkáját. A Dilili à Paris című film a századfordulós francia művészvilág karikatúrája, mely akár az új, magyar animáció, a Ruben Brandt: a gyűjtő tükörképeként is szolgálhat. A két filmet elsőként a budapesti nézők láthatják egymás mellett.

Az Anilogue szervezői idén 300 animációs rövidfilmet és 10 egész estés filmet válogattak be a legjobbak közé, köztük Mamoru Hosoda legújabb filmjét, a Mirait. A nemzetközi fesztivál vetítéseit és kísérőprogramjait az Uránia Filmszínházban és városszerte több helyszínen, többek között a Francia Intézetben, a Lengyel Intézetben és a Három Hollóban tartják. Az Anilogue fókuszában idén Olaszország, Horvátország és Szlovénia állnak: a budapesti közönség idén az Adriai-tenger országaiban termett animációs filmekből kap gondosan válogatott ízelítőt.

www.anilogue.com
www.facebook.com/anilogue

Friss

A szomorúság háromszöge kritika (Triangle of Sadness, 2022) – Mit tesz egy hajónyi gusztustalanul gazdag ember, amikor kitör a vihar?

Ha szatíra, akkor Ruben Östlund. A svéd rendező ismét odacsap egy kicsit a világnak...

Bosszúra készen kritika (Do Revenge, 2022 – Netflix): Van füle, meg farka, csak a törzse hiányzik

Nagyon sok jó vígjáték létezik, amit kár lenne kihagyni, de manapság már egyre kevesebb...

Ellenbacher Ibolya és Juhász Éva: Közel vagy című kiállításán jártunk a XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjteményben

A XV. Kerületi Kulturális Örökség Háza és Helytörténeti Gyűjtemény rendszerint időszaki kiállításokat is szokott...

Nincs baj, drágám kritika (Don’t Worry Darling, 2022) – Nem minden az, aminek látszik

A „Nincs baj, drágám!” című filmről, valószínűleg azok is hallottak, akiket annyira nem izgat...
Németh Gergő
Németh Gergő
Lelkes amatőrből lett filmkritikus, aki nem csak nézi a filmeket és ír róluk, de gyűjti is azokat. Az Artsomnia oldalán eddig közel 2000 cikk fűződik a nevemhez és reméljük a jövőben ez a szám csak nőni fog. Kedvenc filmek: Harcosok Klubja, Kontroll, Drive - Gázt!, A bárányok hallgatnak, Hetedik, Space Jam, Harry Potter-sorozat... Instagram: https://www.instagram.com/tattooedmoviecollector/

Hasonlóak

Katonadolog, avagy a kutya, amelyik se nem ugat, se nem harap: Katonadolog (Dog, 2022 – United Artists Releasing) kritika

"Egyszer a kutya és/vagy az izmoscsávó miatt megnézhető, gyerekeknek a kutya ellenére nem ajánlott..." Holivúd...

Tisztítótűz: Akik az életemre törnek (Those Who Wish Me Dead, 2021 – New Line Cinema) kritika

Februárban a hazai HBO Go-ra is megérkezik Taylor Sheridan (Wind River - Gyilkos nyomon)...

A tökéletes öndefiníció: All Machines Will Fail: And We (2022) kritika

Végre megjelent az All Machines Will Fail debütlemeze és iszonyatos erővel ránt a mélybe. Az...