Ajánló: Japán Filmhét a Toldi Moziban

Június első hetében japán filmcsemegékből összeállított válogatás szolgáltat esténként programot Budapesten, a Toldi Moziban. A távol-keleti filmes kultúra iránt érdeklődők június 4-7. között 500,- forintos jegyár ellenében az elmúlt évek japán sikerfilmjeit tekinthetik meg, a belépőket a Toldi Mozi honlapján, illetve a helyszínen lehet megvásárolni. A filmeketeredeti nyelven, magyar és angol felirattal lehet megnézni, az alábbiakban mutatjuk, mi lesz a felhozatal.

  • Június 4. 18:30 Szappanbuborék (2016, 108 perc, rendezte: AZUMA Shinji)
  • Június 5. 18:30 – Egy sima, egy fordított (2017, 127 perc, rendezte: OGIGAMI Naoko)
  • Június 6. 18:30 – The Extreme Sukiyaki (2013, 111 perc, rendezte: MAEDA Shirou)
  • Kúnius 7. 18:30 – Nevenincs madarak (2017, 123 perc, rendezte: SHIRAISHI Kazuya)

Szappanbuborék (Shabondama – 2016)

Izumi Shoto hányattatott gyerekkora árnyékában él: a szülői szeretet és törődés teljes hiányában fiatal útonállóként tengeti mindennapjait, hogy tolvajlással betevőt szerezzen. Ám amikor véletlenül leszúrja áldozatát, kénytelen egy távoli faluba menekülni a rendőrség elől. Útközben segít egy sebesült idős hölgyön, Sumán, aki hálából elszállásolja a fiút otthonában. Shota eleinte ugyan ki akarja rabolni az öregasszonyt, de a helyiek iránta mutatott szeretete változást indít el benne. Nonami Asa azonos című bestsellerén alapuló filmünkhöz a vidéki Japán gyönyörű tájai nyújtanak hátteret, s a vizuális élményt csak fokozza a helyi gasztronómiai érdekességek étvágygerjesztő tálalása.

Egy sima, egy fordított (Karera ga honki de amu toki – 2017)

Az általános iskolás Tomót magára hagyja édesanyja, ezért nagybátyja gondozásába kerül. Új otthonába költözve megismerkedik gyámja transzszexuális élettársával, Rinkóval, aki eleinte ugyan zavarba hozza a kislányt, ám neki köszönhetően először tapasztalhatja meg, milyen is egy szerető család tagja lenni. Az idilli képet azonban nem mindenki nézi jó szemmel; Tomónak hamar szembesülnie kell a társadalom elutasításával és a kirekesztettség nehézségeivel. A film 2017-ben számos díjat nyert neves szakmai fesztiválokon; többek közt a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon, a Pekingi Nemzetközi Filmfesztiválon, illetve a New York-i Ázsia Filmfesztiválon. 

The Extreme Sukiyaki (2013)

Sokak számára az egyetemista évek jelentik az élet csúcspontját. Horaguchi esetében ez biztosan elmondható, hiszen a diplomaosztót követő 15 évet csupán nosztalgiázássaltölti. A mindennapok egyhangúságából eredménytelenül próbálva kitörni, végül úgy dönt, meglátogatja régi csoporttársát, Ohkawát. A két barát az egyetem vége óta nem beszélt egymással, ám a kezdeti hűvös légkör hamar feloldódik, s ott veszik fel a fonalat, ahol egykor abbahagyták. Mindketten a múltban ragadva, cél nélkül tengetik életüket, melyre megoldásként kitalálják, hogy együtt útra kelnek. A rögtönzött kirándulásra magukkal viszik Ohkawa szobatársát és Horaguchi volt barátnőjét, s ezzel kezdetét veszi a furcsa csapat „extrém” kalandja.

Nevenincs madarak (Kanojo ga sono na wo shiranai toritachi – 2017)

Towako a nála jóval idősebb, otromba és modortalan Jinjivelél. Bár csak undort érez a férfi iránt, ez nem tartja vissza attól, hogy annak kevéske fizetésén élősködve töltse napjait. Miközben képtelen elfelejteni 8 évvel korábbi barátját, Kurosakit, megismerkedik a nős Mizushimával, aki sokban hasonlít volt szerelmére. Hamar viszonyba bonyolódnak, ám a boldog napokat rövidesen félbeszakítja a rendőrségtől érkező hír, miszerint Kurosaki több éve eltűnt. Eközben Towakoészreveszi, hogy Jinji folyton követi őt, ez pedig gyanút ébreszt benne, hogy a férfinek köze lehetett Kurosakieltűnéséhez. Eluralkodik rajta a rettegés, s hamarosan nemcsak mostani kedvesét kezdi el félteni, de saját biztonságát is. 

Megdöbbentő történet a határtalan szerelemről, s annak ember által teremthető legszörnyűbb formájáról. A NumataMahokaru azonos című regényén alapuló filmet megannyi díjjal tüntették ki; megjelenésekor bekerült a 2017. év TOP 10 japán filmjei közé.

Forrás: japanalapitvany.hu

Friss

Tükörfények világában – Székely Annamária Transzparenciák és tükröződések 2.0 című kiállításán jártunk

Székely Annamária városokat ábrázol, régi hagyományt folytatva. Az ezerhatszázas években az itáliai művészek ugyanis...

Fekete telefon kritika (The Black Phone – 2022): Gyere, gyere rossz kisfiú várok rád!

A Fekete telefon című novella Joe Hill tollából származik, ahogyan a NOS4A2 és A...

Nagy sztárokkal támad a Dungeons and Dragons: Betyárbecsület

Ötéves előkészület után tavasszal kerül mozikba a Dungeons and Dragons új moziváltozata (az elsőt 2000-ben mutatták...

Új filmjével szeretné fejreállítani a nézőket a hollywoodi fenegyerek

Nem csupán a műfajokkal zsonglőrködik az Oscar-díjas Jordan Peele (Tűnj el!, Mi), hanem a...
Majer Judit
Majer Judit
Műfajtól függetlenül képes vagyok rajongani filmekért és sorozatokért, igyekszem bennük meglátni a jót, és szeretem őket részletekbe menően is elemezni. Objektív kritika nem létezik, de törekedni kell rá.

Hasonlóak

Katonadolog, avagy a kutya, amelyik se nem ugat, se nem harap: Katonadolog (Dog, 2022 – United Artists Releasing) kritika

"Egyszer a kutya és/vagy az izmoscsávó miatt megnézhető, gyerekeknek a kutya ellenére nem ajánlott..." Holivúd...

Tisztítótűz: Akik az életemre törnek (Those Who Wish Me Dead, 2021 – New Line Cinema) kritika

Februárban a hazai HBO Go-ra is megérkezik Taylor Sheridan (Wind River - Gyilkos nyomon)...

A tökéletes öndefiníció: All Machines Will Fail: And We (2022) kritika

Végre megjelent az All Machines Will Fail debütlemeze és iszonyatos erővel ránt a mélybe. Az...