Az Öngyilkos osztag rendezője szerint a Warner Bros. tehet a film bukásáról

David Ayer Twitteren szellőztetett meg néhány háttérinfót a szupergonoszokat felvonultató DC-mozi gyártásának körülményeivel kapcsolatban.

Kétségtelenül 2016 egyik legizgalmasabb és legjobban várt alkotása volt az Öngyilkos osztag, ami azonban messze nem sikerült olyan jól, mint ahogyan abban sokan reménykedtünk. Azt eddig is tudni lehetett, hogy a film készítése nem volt éppen zökkenőmentes, azonban most maga David Ayer, a rendező világította meg, mi is folyt a háttérben.

Ayer szerint már javában zajlottak a saját koncepciójának megfelelően igen komor atmoszférájúnak tervezett Öngyilkos osztag utómunkálatai, amikor befutottak az első lesújtó kritikák a Warner Bros. korábbi DC-mozija, a Batman Superman ellen – Az igazság hajnala kapcsán. Látva a hasonlóan sötét hangulatú film alacsony pontszámait, valamint az időközben szintén megjelent, jóval humorosabb Deadpool hatalmas sikerét, a Warner Bros. vezetősége bepánikolt és az Öngyilkos osztag koncepciójának menet közbeni megváltoztatása mellett döntött. Ayer elmondása szerint kukázták az ő elképzelésének számos kulcselemét, majd egy jókora adag előre megírt, könnyedebb hangvételű jelenetet nyomtak a kezébe azzal a címszóval, hogy inkább ezeket forgassa le. Természetesen ennek megvolt a következménye: a film identitásválságba került, és látványosan két szék között a pad alá esett. Külön fájó, hogy a kifejezetten ígéretes szupergonosz felállásban rengeteg lehetőség rejlett volna, amiket azonban így egyáltalán nem sikerült kiaknázni.

Sajnos egyre többször találkozunk az utóbbi években azzal a jelenséggel, hogy a nagyobb hollywoodi filmstúdiók – de főleg a Disney és a Warner Bros. – egyszerűen nem mernek vagy akarnak kockázatot vállalni a nagyobb és drágább blockbusterjeik kapcsán. Csak remélhetjük, hogy ez a tendencia mihamarabb megváltozik, hiszen ennek esett áldozatául az Öngyilkos osztag is.

Friss

A csoda kritika (The Wonder – 2022, Netflix): Florence Pugh egy csoda

Florence Pugh egyértelműen napjaink egyik legtehetségesebb színésznője. A csoda című kosztümös thriller már elérhető...

Engedetlen hősök kritika (SAS: Rogue Heroes, 2022 – HBO Max)

Az olyan háborús mozimonstrumok, mint pl. a Nyugaton helyzet változatlan mellett szépen csendesen bekúszott...

Enola Holmes 2 kritika (Enola Holmes 2, 2022 – Netflix): Egy detektív nő igaz története

Korábban már foglalkoztam a legújabb Holmes történettel, vagyis az Enola Holmes című filmmel. Így...

A menü kritika (The Menu, 2022) – A szatírák wellingtonja, vagy a wellingtonok szatírája?

Sok mindent el lehet mondani, erről a filmről, csak azt nem hogy lapos. Lesz,...
Gulácsi Bence
Gulácsi Bence
Üdv, Bence vagyok. A Pázmány végzős Filmelmélet és filmtörténet szakos hallgatója. Tizenöt éves korom körül határoztam el, hogy filmkritikus leszek. Azóta aktívan művelem magam, olvasok és írok a témában. Igyekszem átlátni, alaposan megvizsgálni és megérteni mind filmeket, mind a mozi világát.

Hasonlóak

Margot Robbie Oscar-esélyes a Babylonnal

Már kétszer jelölték Oscarra Margot Robbie-t (Botrány, Én, Tonya), és lehet, hogy harmadszorra meg is...

Szombaton kezdődik a 20. Olasz Filmfesztivál

November 5-én kezdődik és 16-áig tart az immár 20. Olasz Filmfesztivál – Mittelcinemafest -...

Rekordszámú filmmel ünneplik a 15. Koreai Filmfesztivált

Október 14-21. között 38 dél-koreai alkotással várja a nézőket a Koreai Filmfesztivál a budapesti...